Se schimbă complet regulile în Europa!
Aceste persoane s-ar putea trezi fără dreptul de a se mai sui la volan după ce au trecut de 70 de ani
Mai exact, este vorba despre restricţii mult mai dure pentru şoferii care depăşesc vârsta de 70 de ani. Ei ar putea fi nevoiţi să îşi demonstreze în mod regulat, mult mai des, capacitatea a conduce un autovehicul.
Şoferii care au împlinit 70 de ani vor fi obligaţi să vină la un control din cinci în cinci ani, pentru a demonstra că sunt în continuare apţi pentru a conduce, iar permisul de conducere nu va mai fi unul permanent, ci temporar.
Totul este deocamdată la nivel de proiect, aşa că restricţiile nu vor fi impuse foarte curând. În plus, Comisia Europeană ar urma să lase la latitudinea fiecărui stat membru în parte modul în care va implementa şi aplica această legislaţie mult mai dură pentru şoferi.
Care este situaţia din Austria, spre exemplu, şi ce indică statisticile oficiale privind numărul de accidente provocate de pensionari
În Austria însă, asociaţiile de pensionari sunt ferm împotriva acestor reglementări, în ciuda unui accident care a zguduit de curând opinia publică din această ţară.
La Viena, un şofer în vârstă de 90 de ani a accidentat mortal un copil. Bătrânul le-a explicat oamenilor legii că a încurcat frâna cu acceleraţia, iar în maşina el foi lipite pe bord, cu instrucțiuni pentru fiecare buton sau indicator.
„În mod obișnuit, (pensionarii – n.r.) conduc mai atent, mai prudent. Provoacă mai puține accidente.
Și acum ar trebui să fie puși să dea examen de conducere o dată la fiecare doi sau trei ani. Nu e drept, e discriminare pe baza vârstei”, spune Peter Kostelka, reprezentant al unei asociaţii de pensionari din Austria, potrivit stirileprotv.ro.
De cealaltă parte, cei de la clubul automobiliștilor din Austria îi acuză pe vârstnici că sunt un risc uriaş pe şosele, având în vedere că tratamentele cu medicamente pe care cei mai mulţi le folosesc le afectează capacitatea de a conduce maşina.
„Dacă ne uităm la grupul oamenilor mai în vârstă, de exemplu, care au mai multe șanse să ia medicamente, e important ca medicii și farmaciștii să scoată în evidență că acest lucru poate avea efecte secundare”, afirmă Christian Gratzer de la Verkehrsclub Österreich.
Totuşi, cel puţin la nivelul Austriei, statisticile indică faptul că unul din patru accidente este din vina unui şofer sub 24 de ani, în timp ce pensionarii se fac vinovaţi numai de unul din 15 accidente rutiere.