Termenul de “gândire laterală” a apărut în 1967 şi îşi propunea să desemneze un proces sistematic de a gândi inovator, depăşind tiparele limitative ale gândirii logice. Dupa definiţia propusă chiar de dr. Edward de Bono, gândirea laterală ar putea fi inţeleasă astfel: „Nu poţi săpa o groapă nouă adâncind una mai veche”. 

Creativitatea încetează, deci, a mai fi apanajul exclusiv al artiştilor, devenind un instrument practic la îndemâna oricui doreşte să înveţe să gândească diferit. De la copiii de vârstă şcolară până la echipele manageriale de vârf, gândirea laterală a adus tuturor celor care au practicat-o o nouă perspectivă asupra felului în care funcţionează mintea şi o uimitoare creştere a capacităţii de a propune idei noi, de a găsi soluţii şi de a obtţne rezultate uimitoare.

Astăzi, dupa aproape 40 de ani, gândirea laterală şi-a câştigat un binemeritat loc în Dictionarul Oxford şi o reputaţie mondială de metodă infailibilă de creştere a productivităţii şi de obţinere a unor soluţii inovatoare optime la orice problemă. O dovedesc numeroasele companii internaţionale pentru care gândirea laterală reprezintă acum cheia succesului, printre care 3M, DuPont, IBM, Intel, McDonald’s, Procter & Gamble, etc, precum şi miile de şcoli din întreaga lume în care metodele gândirii laterale sunt instrumentele de predare comune.

Edward de Bono este considerat autoritatea globală în crearea instrumentelor de dezvoltare a gândirii. Metodele sale au devenit standarde internaţionale şi sunt deja incluse în sistemul de învăţământ din multe ţări şi sunt aplicate în afaceri, organizatii non-profit şi guvernamentale. A scris 65 de cărţi traduse în 37 de limbi în 57 de ţări.

Cartea „Gândirea laterală” împreună cu revista Capital o puteţi găsi la chioşcurile de difuzare a presei la preţul de 9,90 lei.