În timp ce şefii Ministerului Transporturilor caută management privat pentru TAROM, şeful interimar al companiei aeriene, Gabriel Stoe, cheltuieşte sute de mii de euro pentru achiziţia a zeci de mii de pături.
Noul manager interimar al companiei TAROM, Gabriel Stoe îşi umple magazia de pături. Potrivit unui anunţ de licitaţie deschisă publicat la sfârşitul lunii martie, oficialii companiei TAROM s-au hotărât să-şi cumpere 44.000 de pături comsumabile din surse proprii. Dacă o pătură costă aproximativ 10 euro, un calcul simplu arată că se cheltuiesc aproximativ 440.000 de euro din bugetul TAROM pentru aceste produse. Pe site-ul companiei TAROM, anunţul preciza că durata contractului de achiziţie este de 12 luni, cu posibilitatea de prelungire, iar data limită pentru depunerea ofertelor de achiziţie este 11 aprilie. Principalul criteriu de atribuire a contractului era preţul cel mai scăzut. „Pentru zborurile de peste 3 ore, efectuate după ora 23:00, TAROM oferă perne și pături. Se cumpără pături pentru aceste zboruri sau se pregăteşte o destinaţie lung curier”, ne-au explicat surse din domeniul aerian.
Dacă tot îşi fac stoc de 44.000 de pături consumabile, conducerea TAROM cumpără prin achiziţie directă, 6.000 de pături consumabile tip fleece/polar. Conform anunţului TAROM, păturile trebuie să aibă dimensiuni 100 cm x 150 cm, “material moale tip fleece/polar din fibre sintetice ignifugate, cu proprietăţi antistatice care nu lasă scame, culoare albastru inchis, margini surfilate, greutate material – 180 gr/mp şi să fie împachetate individual”.
Oficialii TAROM nu răspund de două săptămâni
Chiar dacă data limita pentru transmiterea ofertelor era perioada martie-aprilie, biroul de presă al TAROM, de aproape 2 săptămâni nu ne-a spus de ce sunt cumpărate 44.000 de pături şi din ce material sunt confecţionate. Mai mult, conducerea TAROM nu ne-a precizat care este bugetul alocat pentru achiziţionarea celor 44.000 de pături consumabile.