”O să fiu foarte deschis. Din câte ştiu acum, nu. Pentru că Taromul zbura utilizând două aeronave Airbus 310, care, datorită numărului mic de locuri pentru această relaţie, avea 180 de locuri, şi datorită competiţiei extraordinare la transportul transatlantic, între Europa şi aeroporturi din SUA, nu a putut face faţă concurenţei. Cursa pe SUA, fiecare din ele, aducând pierderi de zeci de mii de dolari la cursă, milioane de dolari annual”, a precizat șeful statului. ”Tarom este o companie care nu mai este subvenţionată şi trebuie să privească la propria ei supravieţuire. Ştiu că, sentimental, o linie aeriană… o cale ferată nu putem, un vapor nu putem, pentru că nimeni nu mai stă să treacă oceanul cu vaporul ca să ajungă în Europa, iar avioane avem prea mici ca să fie rentabile pe relaţia transatlantică. Cel puţin acesta este punctul de vedere al Taromului. Deci, dacă v-aş da speranţe că măcar la anul o să fie, ar fi speranţe deşarte şi mai bine vă spun: e greu acum”, a completat Traian Băsescu, întrebat când ar putea fi reluată cursa Bucureşti – Chicago.