„Ţinând cont de noile tehnologii, modele şi concepte de mobilitate, se întrevede o schimbare a valorilor”, a spus Mark Gutjahr, Head of Design Europe în cadrul BASF. „În acest context, verdele joacă un rol cheie, fiind culoarea creşterii şi a unui nou început”, a încheiat Gutjahr.
Faptul că gama de nuanţe de verde îşi consolidează poziţia în viitorul pieţei auto nu se mai datorează exclusiv conexiunii logice cu ecologia şi cu imaginea naturii nealterate. Noile nuanţe de verde ce vor fi utilizate în următorii trei sau patru ani subliniază faptul că vor să depăşească imaginea eco.
„Nu căutăm răspunsuri la întrebări despre schimbările de valoare ale societăţii în manieră romantică – identificând teme de tipul <întoarcerea la natură>, ci utilizând soluţii şi tehnologii inteligente”, a explicat Gutjahr. În acest context, verdele simbolizează francheţe, responsabilitate şi individualism, dar şi armonie şi echilibru, toate acestea devenind principii tot mai importante în societate. Verdele setează tendinţa industriei auto de a opta pentru culori îndrăzneţe şi consolidează conceptul de diferenţiere pe bază de culoare.