"În România, în momentul de faţă, din totalul asigurărilor care se derulează, numai 1-2% sunt de sănătate private. Volumul asigurărilor de sănătate privată este extrem de redus, şi nu numai în România, trebuie să recunoaştem, ci şi în Slovacia, Polonia sau Cehia. Doar bulgarii au un scor mai bun pe acest segment, respectiv de 7%. Faptul că nu este reglementat pachetul de bază de servicii medicale la stat reprezintă o problemă. Acest pachet este o nebuloasă totală în România", a afirmat Marcu.
Din totalul pieţei serviciilor medicale din România (5,5 miliarde euro), aproape 1% revin sectorului privat, mult sub media existentă în ţările vestice, unde procentajul este de 25%.
"Totalul pieţei de servicii medicale în România este de 5,5 miliarde euro, din care 500 de milioane euro sunt făcuţi de privaţi. Din cei 500 milioane de euro, există o piaţă a abonamentelor medicale de 30 de milioane de euro şi una a asigurărilor de sănătate, în valoare de 20 milioane de euro. Dacă ne uităm la totalul care se înregistrează în sănătate, vorbim de 1% pentru privat. Media în ţările vestice este de 25%", a explicat preşedintele MedLife.
La rândul său, Ovidiu Racoveanu, reprezentantul Generali, partenerul MedLife pentru un nou produs de asigurări de sănătate private, lansat astăzi, a menţionat că reforma în sănătate din România se poate lăuda cu un pachet de bază de servicii, dar care nu este bine definit.
"Reforma în sănătate o vedem sub forma unui pachet de bază, dar care nu este definit. Facem coplăţi, dar nu le introducem, vorbim despre carduri de sănătate pe care nu le vede nimeni. În acest context, sunt două opţiuni: să ne înarmăm cu speranţă, răbdare şi bani în buzunar şi să mergem tot la stat, iar a doua variantă este să avem ceva bani, nu prea mulţi, şi să avem acces la clinici şi medici de top din sectorul privat fără a ne risca sănătatea", a explicat Racoveanu.