În prezent, singura instituție care poate colecta plângeri în ceea ce privește firmele de asigurare este Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), prin Direcția Relații cu Publicul, Petiții și Educație Financiară.
Această direcție are proceduri interne prin care poate chema firmele de asigurări la discuții și, în cazuri grave de abuz, să apeleze la alte direcții din ASF(în general direcția supraveghere) pentru a lua măsuri de sancționare.
Oamenii care se vor ocupa de call center-ul BAAR vor avea, de asemenea, posibilitatea de a se adresa firmelor de asigurare pentru a rezolva problemele invocate.
” Vom putea primi și petiții și vom găsi o cale pentru a transmite asigurătorilor fiecare plângere și pentru a rezolva problemele”, spune Mădălin Roșu, președintele BAAR.
De altfel, toate firmele de asigurare care vând RCA în România, adică cele mai mari din domeniu, sunt și membre ale BAAR, pentru care cotizează cu 4,5% din primele brute subscrise pe RCA.
La Call Center-ul BAAR, pe klângă depunerea de reclamații vor putea fi obținute informații privind sistemul bonus-malus, prețuri sau caracteristicile produselor.