84% dintre cei care adoptă astfel de soluţii declară că au folosit tot mai mult IoT în ultimul an.Soluţiile IoT ale Vodafone România acoperă o gama largă de nevoi, de la managementul flotelor auto şi optimizarea rutelor, până la retail analytics.

Companiile de pe continentul american conduc în ceea ce priveşte gradul de adoptare a proiectelor IoT la scară largă, 19% dintre companiile care utilizează IoT având mai mult de 10.000 de dispozitive conectate, comparativ cu 13% în Europa şi 7% în zona Asia-Pacific. De asemenea, utilizatorii la scară largă sunt printre companiile care raportează cele mai mari câştiguri din afaceri, 67% dintre aceştia menţionând faptul că au avut profituri semnificative că urmare a utilizării IoT. 

Companiile de energie şi utilităţi se află în fruntea clasamentului, folosind unele dintre cele mai mari proiecte IoT din lume, cu aplicaţii precum contoare inteligente şi monitorizarea conductelor.

Gama de beneficii pentru utilizatori că urmare a implementării soluţiilor IoT se extinde pe măsură ce adopţia creşte – perspectivele mai bune de business, reducerea costurilor şi creşterea productivităţii angajaţilor se află în clasamentul global. În zona Asia-Pacific, 53% dintre respondenţi au declarat că principalul beneficiu este creşterea competitivităţii pe piaţă, comparativ cu 35% în continentul american şi 33% în Europa. În sectorul auto, 51% dintre companii spun că IoT ajută la îmbunătăţirea diferenţierii mărcilor.

Având în vedere că dimensiunea proiectelor IoT creşte, studiul menţionează şi o creştere a cerinţelor de conectare. Companiile intenţionează să utilizeze o combinaţie de tehnologii, de la reţele fixe, la reţele de bandă largă (LP-WAN), în funcţie de necesităţi. În mod tipic, proiectele la scară largă utilizează patru opţiuni diferite de conectare, cele mai populare fiind cele mobile şi cele Wi-Fi. Există un interes tot mai mare pentru noile tehnologii precum Narrowband IoT, 28% dintre companii luând în considerare această soluţie alături de alte opţiuni LP-WAN pentru noile proiecte IoT. 

În cadrul Barometrului IoT au fost colectate răspunsurile a 1.278 de companii din Statele Unite ale Americii, Brazilia, Irlanda, Marea Britanie, Germania, Italia, Spania, Africa de Sud, China, India, Japonia, Australia şi Nouă Zeelandă. 
În România, Vodafone a implementat soluţii IoT pentru companii din domenii precum retail, energie şi utilităţi, automobile, transport şi logistică.

 

‘Vodafone România este principalul furnizor de soluţii IoT din ţară noastră. Cea mai mare creştere a fost în zonele geografice şi în industriile care au înregistrat o dezvoltare semnificativă în ultimii ani. De exemplu, pe o piaţă foarte dinamică precum cea a utilităţilor şi energiei, soluţiile pe care le-am implementat au contribuit semnificativ la îmbunătăţirea competitivităţii şi a performanţei clienţilor noştri’, a declarat Marius Coman, IoT Country Sales Manager, Vodafone România. 

Soluţiile IoT oferite de Vodafone România acoperă o gama largă de necesităţi, de la managementul flotelor auto şi optimizarea rutelor, la retail analytics, Digital Media Signage şi sisteme de monitorizare a traficului din magazin, până la soluţii de internet în maşină pentru clienţii români ai unuia dintre cei mai importanţi producători de automobile din lume.

Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, care oferă o gama de servicii ce include voce, mesaje, date şi comunicaţii fixe. Vodafone Group are divizii în 26 de ţări, 49 de reţele mobile partenere şi operaţiuni de broadband fix în 17 ţări. La 30 iunie 2017, Vodafone Group avea 523,5 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile şi 18,5 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix, incluzând India şi toţi clienţii Vodafone din entităţile create în urmă unor fuziuni şi asocieri.AGERPRES