Numărul dispozitivelor mobile inteligente (smartphone-uri şi tablete) va ajunge la trei miliarde la nivel global, până în 2013, potrivit estimărilor făcute de specialiştii industriei IT&C.
"Tendinţa globală de mobilizare a afacerii se face simţită şi la nivel local, companiile investind tot mai mult în tehnologii noi de comunicaţie, bazate pe funcţii care permit flexibilitatea procesului decizional. În acest context, SAP – unul dintre liderii mondiali de aplicaţii software pentru afaceri, îşi propune să creeze o gamă tot mai largă de aplicaţii mobile, proiectate pentru oamenii de afaceri care îşi doresc acces permanent la bazele de date şi la sistemele informatice de la birou", se arată într-un comunicat al SAP.
Dispozitivele mobile devin tot mai mult instrumente de administrare a afacerii cu un grad de eficienţă similar PC-urilor. În plus, numărul angajaţilor care vor utiliza telefoanele inteligente şi tabletele va ajunge la 1,2 miliarde în trei ani. Un procent de 90% dintre directorii departamentelor IT iau în calcul dezvoltarea aplicaţiilor pentru dispozitivele mobile în viitorul apropiat, iar 50% dintre organizaţii plănuiesc să implementeze astfel de aplicaţii în următoarele 12 luni, conform unor studii ale Gartner şi Forrester Research, companii ce realizează studii de piaţă şi analize ale industriilor IT&C la nivel mondial.
"În ritm cu creşterile din rândul achiziţiei de dispozitive portabile inteligente, creşte şi cererea pentru soluţii software de afaceri suportate de aceste dispozitive. Mai mult decât atât, modelele disponibile sunt în continuă schimbare, înregistrând un grad sporit de diversitate şi inovaţie", consideră Valentin Tomşa, directorul general SAP România, filiala locală a liderului mondial de aplicaţii software pentru afaceri.
Soluţiile mobile pentru afaceri sunt indispensabile atât în marketing, vânzări şi asistenţă clienţi, precum şi pentru activitatea managerilor. ‘Utilizarea dispozitivelor portabile duce în cele din urmă la o valoare crescută a afacerii, iar posibilitatea de a accesa datele companiei de oriunde economiseşte timp şi bani, garantând procese de afaceri continue. Concret, beneficiile sunt vizibile la nivelul conectivităţii angajaţilor, în eficienţa crescută a vânzărilor, în îmbunătăţirea serviciilor pentru clienţi, în reducerea întârzierilor şi a costurilor prin colectarea sau transcrierea mai rapidă a informaţiilor’, concluzionează Valentin Tomşa.
SAP este liderul mondial în soluţii software pentru afaceri, ajutând companiile de orice dimensiune şi din orice tip de industrie să-şi gestioneze afacerile mai bine.Aplicaţiile şi serviciile SAP ajută peste 105.000 de clienţi din întreaga lume, să îşi maximizeze profitul, să gestioneze eficient operaţiunile şi resursele, să îşi sporească capacităţile de adaptare la dinamica pieţei pentru o dezvoltare durabilă.
SAP România s-a înfiinţat în 2002, activitatea sa fiind concentrată pe vânzări şi marketing precum şi pe dezvoltarea versiunilor localizate ale soluţiilor SAP. Cu o cotă de piaţă de 22,1% în 2009 (conform IDC) şi peste 300 de clienţi în România, SAP este liderul pieţei de soluţii software pentru afaceri din România.
SURSA: Agerpres