La sfârșitul anului trecut, circulația globală a vehiculelor cu motoare electrice a ajuns la aproximativ 42 milioane, înregistrând o creștere de aproximativ 50% față de 2022, conform DPA. Această cifră include vehicule complet electrice, hibride plug-in și mașini electrice cu prelungitor de autonomie (Range Extender).

China deținea 23,4 milioane de vehicule electrice la finalul anului trecut

Potrivit unui centru german de cercetare în domeniul energiei solare și hidrogenului, China deținea 23,4 milioane de mașini electrice, reprezentând mai mult de jumătate din stocul mondial.

Pe locurile următoare se află Statele Unite cu 4,8 milioane, Germania cu 2,3 milioane, Franța cu 1,6 milioane și Marea Britanie cu 1,5 milioane.

China continuă să domine pe termen lung, având o creștere anuală de 60%, semnificativ mai mare decât în alte țări, mai notează DPA.

Pentru ca Germania să își atingă obiectivele de electromobilitate, este necesară stimularea suplimentară a pieței, a declarat Andreas Püttner de la ZSW, sugerând eliminarea subvențiilor pentru vehiculele pe benzină și motorină.

„Iniţiativa Guvernului german de a spori promovarea maşinilor electrice este doar un prim pas”, a mai declarat el.

Anul trecut, cei mai mari producători de vehicule complet electrice și hibride plug-in au fost compania chineză BYD (peste trei milioane de unități), Tesla (1,8 milioane) și grupul german VW (un milion).

BMW s-a clasat pe locul șase cu aproximativ 570.000 de unități, iar Mercedes a fost pe locul zece.

Constructorii chinezi de mașini electrice își deschid fabrici în Europa pentru a evita taxele vamale

Constructorii chinezi de mașini electrice își deschid fabrici în Europa pentru a evita tarifele vamale și a concura direct cu producătorii auto europeni, care se confruntă cu dificultăți financiare.

În Barcelona, grupul chinez Chery Automobile Co. va începe curând producția modelului electric Omoda E5. În Polonia, Leapmotor, alt producător chinez, asamblează modelul T03, în timp ce BYD Co. plănuiește să construiască o uzină în Ungaria și o posibilă a doua în Turcia. Totodată, Zeekr, o altă marcă chineză, analizează posibilitatea de a produce în facilitățile europene deținute de Geely.

Intrarea acestor constructori chinezi pe piața europeană reprezintă o provocare semnificativă pentru gigantii auto europeni, care sunt nevoiți să încheie parteneriate și să își ajusteze operațiunile, inclusiv prin închiderea unor fabrici, pentru a face față noilor competitori și scăderii vânzărilor globale. Mai multe puteți citi aici.