Astfel, în august, din totalul de vehicule nou înmatriculate, 6.410 au fost autoturisme (+1,44% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012), urmate de autovehiculele de transport mărfuri (928 de unităţi, +31,44%), remorci (651 unităţi, +27,15%), semiremorci (170 unităţi, +78,95%), autobuze şi microbuze (144 unităţi, +311,43%) şi mopede/motociclete (119 unităţi, +3,48%).

În ceea ce priveşte mărcile preferate, marca Dacia a continuat să rămână lider, cu 2.112 unităţi noi înmatriculate, dar în scădere de 15,49% comparativ cu august 2013.

Pe locurile următoare s-au clasat: Volkswagen (633 unităţi, +20,34%), Skoda (593 unităţi, +46,42%) şi Ford (524 unităţi, 17,49%).

Cea mai redusă frecvenţă a înmatriculărilor de vehicule noi a vizat mărcile: Mini (5 exemplare), Jaguar (4), Alfa Romeo (3), Subaru (2) şi Chevrolet, Maserati, SsangYong şi Tesla Motors (câte o unitate).

La nivelul perioadei ianuarie-august a.c., numărul vehiculelor noi înmatriculate în România a ajuns la 46.003 unităţi, mai mult cu 25,75% faţă de primele opt luni din 2013, când se înregistraseră 36.582 unităţi.

La capitolul înmatriculărilor de vehicule second-hand, datele DRPCIV relevă faptul că, în august, au fost înregistrate 20.036 de unităţi, în creştere cu 5,03% faţă de acelaşi interval din anul anterior. De asemenea, în primele opt luni din 2014 au fost înmatriculate în România 139.244 de maşini rulate (-5,65% faţă de intervalul ianuarie-august 2013).

Datele oficiale ale DRPCIV relevă faptul că, la sfârşitul anului 2013, parcul auto naţional din România ajunsese la aproximativ 5,98 milioane de unităţi, în creştere cu 4,73% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent. Din acest total, aproape 4,7 milioane de exemplare erau autoturisme, iar peste 3,3 milioane aveau motoare pe benzină.

Totodată, 1,91 milioane de vehicule din parcul auto naţional erau mai vechi de 6-10 ani, iar 1,42 milioane de unităţi aveau un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani. Aproape 1,14 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani.

În plus, la nivel general, 2,35 de milioane români au preferat maşinile Diesel, iar 3,32 de milioane cele pe benzină.AGERPRES