timp, a ajuns sa se ocupe in principal de conceptele de publicitate din punctele de vanzare. Ascensiunea in ierarhia din agentie nu s-a lasat multa vreme asteptata, Gallitziano ajungand destul de rapid sa ocupe functia de creative director. In urma cu un an si jumatate, Micha se hotaraste sa vina in Romania pentru a deschide o companie de publicitate care sa se ocupe de publicitatea in punctele de vanzare. Cateva vizite in supermarketurile din Bucuresti l-au convins ca aceasta directie nu este prea dezvoltata pe piata de publicitate din Romania. Unul dintre motivele decisive pentru venirea sa in Romania se pare ca a fost sotia sa care este romanca.si compania Gallitziano Design pe care cei doi au infiintat-o in Romania a functionat cat se poate de bine. La un moment dat insa, cei doi copii ai sotilor Gallitziano le-au dat ideea dezvoltarii unei noi afaceri. „Ne gandeam la un design pentru camera copiilor si nu prea stiam ce si-ar dori. Bineinteles ca i-am pus sa deseneze pe pereti si am observat cam ce vor. Ne-am gandit ca majoritatea parintilor au probleme cu amenajarea camerelor copiilor”, spune Carmen Gallitziano. Ideea unei firme care sa conceapa designul camerelor pentru copii, de la mobilier si pana la desenele care apar pe pereti, li s-a parut destul de interesanta. „Vroiam o companie care sa discute cu copiii si cu parintii si care sa transpuna in realitate visurile lor”, continua Carmen Gallitziano.La prima vedere, este vorba despre o afacere cu mobilier, insa lucrurile nu sunt chiar asa de simple. O companie care produce mobilier pentru copii pe banda rulanta este relativ usor de tinut in mana. Se concepe un model, este produs intr-un numar de exemplare, care apoi sunt plasate in cat mai multe magazine pentru a fi vandute. Problema sotilor Gallitziano era ca doreau sa conceapa unicate.Primul pas a fost realizarea unui studiu de piata pentru a vedea daca afacerea este viabila. Pentru cei doi era evident ca va trebui sa se adreseze persoanelor cu posibilitati financiare mai ridicate, datorita costurilor pe care le-ar presupune achizitia de produse unicat. De aceea, studiul s-a concentrat pe zona de nord a Capitalei, in cartierele Baneasa si Pipera, unde se construiesc multe case noi si unde ar fi putut exista potentiali clienti. „Rezultatele au fost cat se poate de incurajatoare. Majoritatea vroiau sa investeasca pentru copiii lor, dar nu aveau in ce, intrucat nu existau unicate pe piata”, spune Micha Gallitziano.In urma cu sase luni, afacerea a pornit in cadrul aceleiasi firme infiintate pentru creatie publicitara, in care a fost creat un departament specializat pentru design de camere pentru copii. Investitia a fost de circa 120.000 de euro, cea mai mare parte a banilor fiind investiti in materiale si masini pentru productie. „Am gandit ca business-ul se poate axa pe un nucleu care sa fie in Romania. Acesta cuprinde partea de creatie si design, zona de marketing si publicitate, dar si partea de studiu de piata”, spune Micha Gallitziano.Cea mai mare parte a productiei este subcontractata catre firme in principal din Israel, dar si din Romania. Una dintre explicatiile acestui mod de lucru ar fi dificultatea cu care pot fi gasiti in Romania designeri care sa lucreze pentru astfel de proiecte.O mare parte a investitiei initiale a fost facuta in publicitate. si-au ales cativa eroi din povestirile pentru copii, precum Cenusereasa sau Capitanul Nemo, si au construit decoruri inspirate din intamplarile acestora. Aveau nevoie pentru a putea participa cu ele la expozitii. Circa 20% din suma initiala a mers catre publicitate. „Am investit destul de mult in evenimente in scoli particulare, teatre si expozitii”, spune Carmen Gallitziano.Compania nu face numai mobilierul, ci si decorarea camerei. Pe de alta parte, aceasta decorare nu vizeaza numai copiii pana la o anumita varsta. Multi ar putea fi tentati sa nu faca o astfel de investitie, gandindu-se la faptul ca peste cativa ani copilul nu va mai aprecia decorurile. Firma sotilor Gallitziano a anticipat aceasta problema si se ocupa inclusiv de redecorarea camerelor pe masura ce copiii cresc, clientii aflati in aceasta situatie beneficiind de disconturi.La prima vedere, preturile sunt destul de ridicate, pretul unei decorari plecand de la 4.500 de euro. Cine priveste catre preturile dintr-un magazin de mobila si se gandeste la faptul ca este vorba unicate isi da seama ca nu sunt foarte ridicate. „Avem o colaborare cu BRD pentru achizitiile in sistem de rate”, spune Micha Gallitziano. Dupa Targul de mobila de anul acesta au primit comenzi din mai multe tari din Europa. „Nu am mai auzit de vreo firma care sa se ocupe de asa ceva. Poate ca este, insa noi nu am auzit”, continua Micha Gallitziano. Desi afacerea este la inceput, acesta spune ca o cifra de afaceri de un milion de euro dupa un an de functionare i se pare rezonabila. Prima intentie de dezvoltare a firmei se va materializa prin infiintarea unui centru pentru copii in unul dintre cartierele din Nordul Bucurestiului, unde acestia sa vina si sa se joace. Potentialul este enorm, daca ne gandim la faptul ca in toate aceste noi cartiere copiii nu au locuri de joaca. Pe de alta parte, nu este exclusa nici dezvoltarea afacerii pe acelasi principiu in alte tari, in functie de cererea pietelor respective.

Business Start
Investitia minima: cel putin 100.000 de euro. Cea mai mare parte a acestor bani va trebui sa fie investiti in materii prime si utilaje. Numai un cutter plotter performant costa peste 75.000 de euro. Publicitatea este foarte importanta, sotii Gallitziano investind 25.000 de euro.Angajati: partea de creatie si design este foarte importanta. Trebuie in primul rand un om specializat in design. In plus, mai sunt necesari specialisti in marketing si vanzari. Productia pieselor de mobilier se poate subcontracta. O astfel de strategie duce la scaderea costurilor. Sunt greu de gasit specialisti in executia unor asemenea piese in Romania. Compania sotilor Gallitziano lucreaza destul de mult cu firme din Israel.
Alte sfaturi:
· din cauza preturilor destul de ridicate, afacerea trebuie pozitionata in zona clientilor cu posibilitati financiare. Publicitatea trebuie facuta in scolile particulare, in cartiere rezidentiale, zone in care locuiesc expati.
· contractele cu banci pentru sisteme de plata in rate rezolva o parte din problemele ridicate de preturile mari.
· afacerea se poate dezvolta in zona serviciilor: serbari organizate pentru copii in care apar decoruri fabricate, centre de agrement pentru copii etc. Disconturile pentru cei care vor sa reamenajeze camerele dupa o perioada sunt foarte importante in atragerea de clienti.

puncte tari / puncte slabe ale afacerii
· este o afacere de nisa, concurenta in acest domeniu fiind practic inexistenta. Principalii clienti fiind copii, este o afacere cu o piata constanta in timp.
· nu este nevoie de multi angajati, pentru ca e o afacere in care exista posibilitate de a subcontracta. Afacerea tine foarte mult de aspectele de creatie si comunicare.
· piata din Romania nu este formata si, in plus, preturile sunt destul de ridicate. Investitia de peste 100.000 euro poate pune piedici multora care nu au resurse initiale pentru a porni afacerea.
· sunt foarte putini oameni specializati in Romania, ceea ce te obliga sa cauti subcontractori sau angajati in afara tarii.