inchirieri casete video, o discoteca, o brutarie, servicii imobiliare, confectii second-hand Intentionau de mult sa realizeze carti personalizate pentru copii, mai ales dupa ce au citit un articol pe aceasta tema, aparut intr-o revista economica. Insa abia in februarie a.c. au pus in practica aceasta idee. Acum, produsele lor se bucura de mult succes, atat in randul celor mici, cat si al parintilor si bunicilor, "complicii" celor doi intreprinzatori. In ce consta, de fapt, afacerea? Este vorba
inchirieri casete video, o discoteca, o brutarie, servicii imobiliare, confectii second-hand Intentionau de mult sa realizeze carti personalizate pentru copii, mai ales dupa ce au citit un articol pe aceasta tema, aparut intr-o revista economica. Insa abia in februarie a.c. au pus in practica aceasta idee. Acum, produsele lor se bucura de mult succes, atat in randul celor mici, cat si al parintilor si bunicilor, „complicii” celor doi intreprinzatori. In ce consta, de fapt, afacerea? Este vorba de o carte interactiva, in care orice copil poate invata, alaturi de un simpatic personaj, clovnul Bobo, sa recunoasca cifrele, literele si figurile geometrice. Totul curge ca o poveste, eroul acesteia fiind chiar respectivul copil-cititor. Astfel, procesul de invatare devine mult mai usor si distractiv, datorita personalizarii, caci autorii cartii au grija sa strecoare in poveste informatii aflate de la parinti si bunici, cum ar fi: numele copilului, varsta, orasul in care locuieste, numele prietenilor de joaca, numele educatoarei sau invatatoarei, gradinita sau scoala la care invata etc. Datorita tehnologiei actuale, cu ajutorul computerului si al imprimantei, informatia transmisa de familie este inserata direct in povestire. Cartea este legata apoi cu un dispozitiv special si contine 36 de pagini, din care jumatate full color, si costa 177.000 de lei, pret care include taxele postale. Profitul obtinut la o bucata este de 90.000 de lei. Pana acum, au vandut in jur de 1.000 de carti, dar cele mai multe comenzi vin in perioada Sarbatorilor de iarna. „Impactul asupra publicului-tinta este cu mult peste ce ne-am asteptat noi”, marturisesc Adriana si Silviu Radu. „Primim incontinuu mesaje de multumire si apreciere din partea parintilor sau chiar telefoane din partea copiilor, care ne intreaba de unde stie clovnul atatea despre ei. Toate reactiile ne conving ca acest produs, pe langa faptul ca este emotional, este si educativ.”In ceea ce priveste inceputurile afacerii, cei doi intreprinzatori isi amintesc ca au incercat mai multe variante de executie. Dupa indelungi cautari si numeroase solicitari, au primit, prin Internet, un executabil al unui program de printare a cartilor personalizate. Problema era ca nu puteau sa printeze diacriticele romanesti si nici nu aveau propriul text. Cu ajutorul unui programator care, din fericire, era chiar un angajat al firmei, au pus la punct un soft care sa le permita realizarea acestor carti. Pentru consumabile (coperte, foi color etc.), colaboreaza cu o tipografie din oras, care asigura si serviciile de grafica. Investitia initiala a constat in achizitionarea unui calculator second-hand, o imprimanta inkjet (acum detin un LaserJet), un capsator si un aparat de taiat hartie (trimmer). In afara cheltuielilor cu aceste „unelte”, s-au mai adaugat si cele realizate cu tiparirea si realizarea softului, Internetul etc. In total, aproximativ 4.000 USD. In acest moment, produsele personalizate din portofoliul firmei din Slobozia constau intr-o carte, „Citeste si zambeste”, si o scrisoare din partea lui Mos Craciun. Aceasta din urma este realizata pe o hartie speciala, cu grafica adecvata, este semnata de Mos Craciun personal, iar plicul are stampila „postei” de la Polul Nord. Sunt insa in lucru inca doua carti, iar alte proiecte asteapta sa le vina randul.
Business start
Deoarece potentialul pietei este foarte mare, Adriana si Silviu Radu intentioneaza sa vanda afacerea in franciza, punand la dispozitia celor interesati softul si cateva consumabile, intr-un pachet de start. Astfel, se elimina costul taxelor postale, acestea transformandu-se in profit pentru dealer. Costul pachetului de start: 97 USD Acesta contine: softul necesar printarii cartilor, consumabile pentru producerea a zece carti, manualul de utilizare si strategii de marketing, consultanta gratuita, upgradarea gratuita a softului, pe masura ce apar noi produse.Costuri ulterioare: (dupa epuizarea consumabilelor din pachetului de start):
· zece coperte cartonate: 320.000 de lei;
· zece seturi foi color: 405.000 de lei
· 100 coli albe – 70.000 de lei
· zece seturi pseudocoperte (autocolante): 30.000 de lei.
Alte cheltuieli: Pentru demararea afacerii mai sunt necesare un calculator, o imprimanta, un capsator profesional, un trimmer sau o ghilotina.
Context de piata:
· Se poate incepe fara nici o problema la domiciliu, eliminand astfel costurile suplimentare cu chirii, utilitati etc.
· Reteaua de colaboratori se poate dezvolta atat online, cat si offline: magazine de retail, librarii, chioscuri de ziare, benzinarii etc.
· In manualul de marketing sunt trecute peste 100 de modalitati in care se pot promova si vinde cartile personalizate.