Pana in septembrie 2001, Corina Moldovan a lucrat ca prezentatoare de stiri la Pro TV Cluj. A trebuit sa vina in Bucuresti din cauza faptului ca sotul sau a fost mutat cu serviciul aici. Pana in mai 2002 a lucrat tot ca prezentatoare de stiri la postul Realitatea TV. Vanduse un teren la Cluj pe care a obtinut aproximativ 20.000 de euro, bani pe care se gandea sa ii investeasca intr-o afacere proprie. „Vreme de trei luni am stat si am asteptat. Spuneam tuturor ca voi investi intr-o afacere la care nimeni nu s-a mai gandit pana acum. Nu stiam insa care va fi. Singurul lucru pe care mizam era sa gasesc o nisa de piata”, spune Corina Moldovan. Ideea deschiderii unui salon de infrumusetare dedicat exclusiv barbatilor i-a venit in septembrie 2002. „Discutam cu prietenii si am observat ca, in general, barbatii sunt destul de pudici atunci cand vine vorba sa mearga la cosmetica, masaj sau manichiura si pedichiura. Mi-am dat seama ca barbatii sunt mult mai atenti la propria infatisare decat cred femeile in general. Auzisem povestea asta de prea multe ori asa ca brusc mi-am dat seama ca de fapt asta era ideea de afacere pe care o cautam. Mi-a placut ideea de a fi proprietara primului salon de infrumusetare pentru barbati din Romania”, continua Corina Moldovan.
Lucrurile au evoluat insa destul de greu si asta pentru ca vreme de aproape patru luni a cautat un spatiu adecvat. In toata aceasta perioada a gasit un consultant care sa se priceapa la acest gen de afacere. Mihai Zlotea este hair stylist, a lucrat la mai multe frizerii de lux din Bucuresti, iar ideea unui salon exclusiv masculin i-a placut din prima clipa. In toata perioada in care Corina Moldovan cauta spatiul, Zlotea a testat piata (si mai ales proprii clienti) pentru a incerca sa evalueze cat de cat potentialul unui salon de infrumusetare numai pentru barbati. „Mi-a fost evident ca aceasta idee se putea transforma intr-o afacere profitabila in momentul in care marea majoritate a clientilor mei personali imi spuneau ca vor fi cu siguranta si clientii unui astfel de salon”, explica Mihai Zlotea.

Investitia in promovare a fost de 1.000 de euro

In decembrie 2002 Corina Moldovan a optat pentru un spatiu situat intr-o vila din zona Foisorul de Foc din centrul Bucurestiului. A platit chiria in avans pe trei luni si s-a apucat sa investeasca in amenajarea spatiului. „Nu stiam nimic despre contabilitate sau despre ce inseamna sa ai o firma. stiam insa ca pot angaja o contabila sau o firma care sa se ocupe de procurarea tuturor autorizatiilor. In plus, am considerat ca este nevoie si de un consultant care sa urmareasca in permanenta evolutia indicatorilor afacerii pentru a putea lua eventualele decizii mult mai usor”, spune Corina Molovan. Investitia in amenajarea spatiului s-a ridicat la aproximativ 20.000 de euro. A comandat mobila speciala, care a costat peste 3.500 de euro, a investit in jur de 3.000 de euro in angajarea unui pictor ale carui tablouri sa decoreze salonul si cateva mii de euro in aparatura. Numai investitia initiala in consumabile a fost de peste 1.800 de euro, si asta pentru ca si-a dorit sa aiba in propriul salon cele mai noi game de produse speciale pentru barbati, ale producatorilor occidentali. Cum costurile lunare ale salonului depasesc 1.700 de euro, si-a constituit un fond care sa acopere eventualul deficit de clienti din primele luni. In aproximativ doua luni amenajarea s-a incheiat si a venit momentul sa gaseasca numele salonului. Acesta s-a numit Assante Style, de la numele actorului Armand Assante. „Este un actor care nu are aere de vedeta hollywoodiana. In plus are un nume cu o rezonanta foarte placuta”, spune patroana. Cosmetica, tuns, masaj si manichiura sau pedichiura sunt serviciile pe care Corina Moldovan le-a dezvoltat in salonul sau. Una dintre regulile de baza este ca femeile nu au acces inauntru. „Daca un client vine cu sotia o invit la mine in birou, insa asta nu as vrea sa se transforme in regula. Ideea de la care am plecat a fost ca barbatii sunt stresati atunci cand merg la pedichiura, spre exemplu, de prezenta prea multor femei in jur. Nu vreau sa fac si eu aceeasi greseala”, continua Corina Moldovan. Promovarea salonului trebuia pregatita foarte serios, si asta deoarece acesta a fost gandit ca un spatiu de servicii care se adreseaza clientilor cu venituri peste medie. Asta insemna ca trebuia sa se indrepte spre mediile de expunere urmarite de publicul caruia se adresa. Era evident ca nu trebuia conceputa o campanie de fluturasi raspanditi la coltul strazii, atata vreme cat accesul aici nu se face decat pe baza de programare, afacerea nefiind axata pe clientii veniti din strada. Corina Moldovan a investit in jur de 1.000 de euro in promovare, 200 dintre acestia fiind destinati producerii unui clip audio, care sa fie difuzat prin radio, iar 800 de euro in producerea de chibrituri personalizate, care sa fie distribuite in barurile luxoase din capitala. Salonul s-a deschis pe 1 februarie, iar incasarile au fost de peste 1.000 de euro, cu mult peste asteptarile initiale ale Corinei Moldovan. In cele trei saptamani de functionare au venit peste 70 de clienti, si asta in conditiile in care campania de promovare a inceput doar cu cateva zile in urma. „Vreau sa dezvolt aceasta afacere cat pot. In viitorul apropiat vom onora si sevicii la domiciliu, dar numai pentru clientii fideli. Ca orice afacere insa si aceasta se poate dezvolta numai pana la un anumit punct. In viitor probabil ca voi mai deschide cateva locatii sau voi incerca sa dezvolt un sistem de franciza”, incheie Corina Moldovan.

Rata profitului este de 30-35%
In primele trei saptamani de la infiintare salonul Corinei Moldovan a avut aproximativ 70 de clienti.

Investitia        20.000 euro
Numar angajati        8
Cifra de afacere in 2003*    75.000 euro
Rata profitului net    30-35%
 previziune

Business start
Investitia minima: aproximativ 12.000 de euro. Pentru a ridica insa standardul salonului sunt necesare insa investitii de aproximativ 20.000 euro. Un „post” de frizerie costa aproximativ 1.800 euro, o combina pentru cosmetica in jur de 2.000 de euro, pentru pedichiura si manichiura trebuie investiti aproximativ 1.000 de euro, mobilierul costa in jur de 3.500 de euro, iar pretul unui aparat de sterilizat este de 350 de euro. In plus, initial mai trebuie investiti aproximativ 1.800 de euro in consumabile.

Angajati: opt-noua persoane. Pentru a acoperi necesarul de personal trebuie sa existe doua schimburi pentru fiecare operatie: manichiura si pedichiura, frizerie, cosmetica, masaj. Poate fi practicat un sistem de remunerare bazat pe salariul minim pe economie, la care sa se adauge un procent din incasari drept comision, care va fi negociat cu fiecare angajat in parte.

Costuri: rata de profit in acest gen de afacere este de aproximativ 30-35%, in structura costurilor cea mai mare pondere fiind reprezentata de chirie, salarii si consumabile.
Alte sfaturi:
· atunci cand incepeti afacerea nu uitati sa constituiti un fond de minimum 2.000 de dolari pentru cheltuieli neprevazute.
Exista posibilitatea de a nu reusi acoperirea costurilor din primele luni de functionare.
· promovarea este esentiala pentru succesul afacerii. Nu insa orice forma de promovare este si eficienta. Spre exemplu, in cazul in care aveti un salon care sa se adreseze unei clientele cu venituri peste medie trebuie sa va indreptati atentia spre anumite medii de expunere. Spre exemplu, in cazul unui astfel
de salon este evident ca nu va da rezultate o campanie de impartire de „fluturasi” la coltul strazii.
Un buget de 1.500-1.700 de euro este suficient pentru o campanie eficienta.
· locatia optima pentru un astfel de salon este in zonele frecventate de persoane cu venituri peste medie,
nu neaparat insa in zonele unde acestia locuiesc. O zona cat mai centrala este optima pentru o astfel de afacere.