Membră a grupului francez Vivarte, compania Minelli, specializată în producţia şi comercializarea pantofilor de damă, are în plan extinderea în oraşele cu peste 100.000 de locuitori din România.
Colecţiile Minelli sunt vândute în prezent în 131 de magazine, din care 125 funcţionează ca unităţi proprii pe teritoriul Franţei, iar şase unităţi în regim de franciză în Kuweit, Rusia, Liban, Maroc, Ucraina şi Guadalupe.
Investiţia totală iniţială pentru preluarea şi operarea afacerii Minelli în sistem de master-franciză este de circa 150.000 de euro. În această sumă intră: taxa de intrare în reţeaua de franciză, în valoare de 10.000 de euro (pentru fiecare unitate deschisă), la care se adaugă costurile de amenajare a spaţiului (1.500 de euro/mp) şi stocul iniţial de marfă (2.000-3.000 de piese, în funcţie de suprafaţa şi necesarul magazinului).
Pentru viitorul magazin Minelli, francizorul recomandă o suprafaţă de circa 70 mp, situată în marile centre comerciale din oraşele cu o populaţie de peste 100.000 de locuitori.
Minelli este în plin proces de expansiune teritorială internaţională, vizând noi pieţe din Europa, Africa de Nord sau Asia.
Cu o experienţă de peste 30 de ani în domeniu, Minelli se remarcă în prezent ca fiind una dintre cele mai căutate mărci de pantofi din Franţa, propunând peste 450 de modele/sezon.
În portofoliul grupului francez Vivarte se află 15 mărci, printre care André, Caroll şi Kookaï. Compania are 2.600 de unităţi de desfacere şi peste 15.000 de angajaţi. Banca BNP Paribas şi-a vândut recent participaţia deţinută la Vivarte. Potrivit Les Echos, Vivarte a preluat controlul Naf Naf, proprietarul mărcii Chevignon.