O agenţie europeană de rating ar costa 300 milioane de euro

Înfiinţarea unei agenţii europene de rating care să reducă dependenţa companiilor de cele trei mari agenţii de evaluare (Standard & Poor's , Moody's şi Fitch) ar costa aproximativ 300 milioane de euro, se arată într-un articol ce urmează a fi publicat de revista lunară Capital, transmite Reuters.

Articolul îl citează pe Markus Krall, partener la firma de consultanţă Roland Berger, care a făcut lobby pe lângă guvernele şi companiile europene pentru a strânge sprijin şi finanţare pentru o nouă agenţie de rating.

‘Până la finele lui 2011 vorm avea un consorţiu compus din 25 de participanţi, fiecare dintre ei urmând să investească 10 milioane de euro’, a declarat Markus Krall pentru Capital. Aceeaşi revistă susţine că tarifele percepute de noua agenţie de rating ar fi cu 50% mai mici decât cele percepute de cele trei mari agenţii care domină în prezent piaţa, iar comisioanele ar fi plătite de investitori în loc de emitenţii de obligaţiuni.

Săptămâna trecută în cotidianul german Handelsblatt a publicat un articol conform căruia liderul grupului parlamentar liberal din Bundestag, Rainer Bruederle, a prezentat şi el o propunere vizând înfiinţarea unei noi agenţii de rating destinată spargerii poziţiei dominante exercitate de Standard & Poor’s, Moody’s şi Fitch.