Conform unui studiu al postărilor de pe rețelele sociale care menționează produse alimentare și băuturi, cele mai răspândite sunt cele care menționează unități de fast-food și băuturi îndulcite cu zahăr, cu milioane de postări care ajung anual la miliarde de persoane. Studiul susține că sunt necesare politici pentru a proteja tinerii în mediul alimentar digital și atrage atenția asupra cantității copleșitoare de conținut care normalizează alimentația nesănătoasă. Studiul a fost publicat în jurnalul cu acces liber PLOS Digital Health.
O analiză a rețelelor sociale evidențiază frecvența și amploarea nocivă a alimentelor nesănătoase
Conform unui studiu al postărilor de pe rețelele sociale care menționează produse alimentare și băuturi, cele mai răspândite sunt cele care menționează unități de fast-food și băuturi îndulcite cu zahăr, cu milioane de postări care ajung anual la miliarde de persoane. Studiul susține că sunt necesare politici pentru a proteja tinerii în mediul alimentar digital și atrage atenția asupra cantității copleșitoare de conținut care normalizează alimentația nesănătoasă. Studiul a fost publicat în jurnalul cu acces liber PLOS Digital Health.
La nivel mondial, obezitatea este o problemă de sănătate, iar obiceiurile alimentare ale oamenilor pot fi influențate de mediul alimentar, inclusiv de cel online. Monique Potvin Kent de la Universitatea din Ottawa și asociații săi au examinat frecvența și raza de acțiune a postărilor generate de utilizatori pe rețelele de socializare în Canada în 2020.
Aceștia au determinat care 40 de produse alimentare aveau cele mai multe cote de brand în Canada și au căutat mențiuni ale acestor branduri de către utilizatorii obișnuiți pe YouTube, Reddit, Tumblr și Twitter.
Mărcile au primit 16.851.990 de mențiuni în 2020, ajungând la un număr estimat de 42.244.995.156 de persoane. Restaurantele fast-food au avut 60,5% din postări și 58,1% din reach-ul total, în timp ce băuturile îndulcite cu zahăr au avut 29,3% din postări și 37,9% din reach-ul total, fiind categoriile de alimente cu cele mai multe postări și reach.
Diferența dintre femei și bărbați
Comparativ cu femeile, mai mulți bărbați au fost menționați în postări și contactați de acestea. În ciuda faptului că sondajul nu a defalcat utilizatorii în funcție de vârstă, cercetările anterioare au indicat faptul că tinerii utilizează intens social media și sunt expuși la o mare parte din acest tip de conținut.
Având în vedere frecvența cu care aceste categorii de alimente și mărci specifice sunt menționate în postări, autorii consideră că mediul digital contribuie la normalizarea consumului de alimente și băuturi nocive de către tineri.
Ei susțin că acest studiu întărește necesitatea unor politici care să protejeze această categorie demografică vulnerabilă în mediul alimentar digital, în special având în vedere cât de frecventă este utilizarea social media în rândul tinerilor.