Este vorba de o aplicație prin care turiștii explorează locuri inedite și trasee dezvăluite de localnici.

Aplicația se numește Questo și a obținut premiul la categoria Disruptive Hospitality, la competiția Tourism Startup, ediția a doua, organizată de UNWTO, potrivit unui anunț al lui Alex Govoreanu, unul dintre fondatorii startup-ului românesc, pe pagina sa defacebook.

Românii au învins în finală un startup din Peru, Hackpacking.

Secțiunea Disruptive Hospitality analizează firme care contribuie la optimizarea întregii experiențe a călătorilor, combinând cele mai bune soluții în ceea ce privește centrele comerciale, restaurantele, hotelurile și distracția, astfel încât, prin servicii personalizate și conectivitate digitală, orice călătorie să devină cât mai eficientă și eficace.

De ce să ai aplicația Questo?

 

Questo este o aplicație gratuită, disponibilă pe Android și iOS, care îi îndeamnă pe turiști să descopere un oraș prin intermediul poveștilor adăugate de localnici pe traseele sale. Pentru a explora un traseu, utilizatorii trebuie să aleagă un tur pe care îl pot parcurge răspunzând la întrebări și rezolvând ghicitori prin oraș. Experiența de explorare este completată de faptul că prin tururile Questo utilizatorii pot susține afaceri locale și, uneori, cauze din comunitate, scrie startupcafe.ro.

Orașele din România care au tururi disponibile sunt: București, Sibiu, Brașov, Iași, Craiova, Timișoara, Cluj-Napoca, Bacău, Sighișoara și altele. Questo a devenit disponibil și în străinătate, în mai multe orașe, printre care Rotterdam (Olanda) și Budapesta (Ungaria).

Startup-ul a lansat aplicația în aprilie 2017, fondatorii fiind patru tineri din București: Claudiu Petria, Alex Govoreanu, Tavi Angheluș și Lucian Gruia.

În martie 2018, în Israel, Questo a câștigat o finanţare de 20.000 de euro oferită de Booking.com, prin Booster Lab- un program de accelerare destinat startup-urilor.

La finalul anului 2017, Questo a mai fost premiat cu distincția de Best Travel App la evenimentul eTravel Awards.