O bancă închide toate casieriile fizice din România. Ce trebuie să ştie clienţii

Una din cele mai mari bănci din România a anunţat că închide de luni toate casieriile fizice şi că se concentrează pe realizarea tranzacţiilor online, transformând sucursalele în unităţi de tipul self-service.

ING devine astfel prima bancă din România digitalizată complet, care nu va mai folosi ghișeele clasice pentru încasare sau eliberarea de numerar. Practic, toate casieriile vor fi desființate.

Clienţii vor putea depune și retrage numerar la oricare dintre cele 600 de bancomate și indiferent de monedă, ceea ce înseamnă că și clienții cu credite în euro vor putea plăti ratele în aceleași condiții ca până acum. Pentru clienții corporate se va dezvolta un serviciu care le va ridica numerarul de la sedii.

Procesul de digitalizare integrală a început încă din luna februarie a acestui an cu închiderea a 33 de casierii din sucursalele proprii. 

Clienţii ING pot să depună numerar folosind cardul ING ataşat contului (lei sau euro) direct la ATM-urile ING, pot să îi transfere prin ordin de plată – dacă au banii într-un cont la o altă bancă sau pot să transfere instant banii (lei) pe care îi au la alte bănci prin funcţionalitatea „Portează-ţi banii“ din ING HomeBank – serviciul ING de internet banking.

Conturile clienţilor ING vor putea să fie alimentate de către alte persoane direct la ATM-urile ING, pe baza unui cod de depunere ce poate fi solicitat în ING Office, pentru lei începând din 1 noiembrie 2018 sau prin transfer bancar. Clienţii îşi vor putea vedea şi gestiona ratele la credite direct din HomeBank.

Conform unei evaluări din 2017, clienţii ING din segmentul de retail au folosit deja canalele digitale pentru 99% din tranzacţiile de bază. La casierii, numai 1% dintre clienţi retrăgeau banii şi 5% îi depuneau în cont. Pe de altă parte, frecvenţa cu care un client accesează ING Home’Bank este în medie de o dată la două zile, în schimb nu vizitează un office mai des de o dată pe an.

Anul trecut numărul de interacţiuni şi solicitări venite de pe mobil către bancă s-a dublat, potrivit informaţiilor transmise de bancă.

Între septembrie 2017, când a fost lansat creditul de nevoi personale disponibil instant, septembrie 2018, un total de 5.000 de clienţi şi-au luat creditul online, iar 80% dintre creditele online au fost accesate şi aprobate prin mobil.