Citigroup Inc ia în considerare închiderea operaţiunilor de consumer  pe pieţele din 21 de ţări deoarece grupul bancar american cu cea mai extinsă prezenţă pe plan extern îşi reduce costurile, se arată într-un articol apărut marţi în publicaţia britanică ‘Financial Times’. Printre statele în care instituţia vrea să-şi restrângă sau să-şi vândă operaţiunile se află şi România.

Noul director general al băncii, Mike Corbat, a declarat că ‘trebuie să fim extrem de disciplinaţi’ cu distribuţia capitalului. De asemenea, şeful Citigroup a scos în evidenţă performanţele ‘nesustenabile’ din anumite state, fără a preciza care sunt acestea. ‘Pe aceste pieţe, dacă nu există metode clare de a obţine profituri acceptabile, intenţionăm să ne retragem semnificativ sau chiar să renunţăm la anumite afaceri’, a afirmat Mike Corbat, care l-a înlocuit anul trecut pe Vikram Pandit la conducerea Citigroup Inc.

Citi, ca fel ca grupul britanic HSBC, s-a axat pe expansiunea externă dar, tot ca şi rivala sa din Marea Britanie, acum se concentrează pe reducerea costurilor. Conform anunţului din decembrie, ‘Citi se aşteaptă să-şi vândă sau să-şi reducă în mod semnificativ operaţiunile e consumer din Pakistan, Paraguay, România, Turcia şi Uruguay’. Reprezentanţii bănci au anunţat încă de la finele anului trecut că restructurarea sucursalei din România vizează doar partea de consumer.

Citi şi-a extins reţeaua internaţională în peste 100 de ţări, inclusiv în Bahamas, Bahrein, Bangladesh.

Pe lângă cele 21 de state în care Citi se confruntă cu probleme, grupul a identificat 20 de ţări în care se pot face investiţii, inclusiv Mexic, India şi China, în timp ce 48 de state au fost plasate în categoria ‘rezistăm până la capăt’, iar peste 18 ţări, printre care SUA şi Marea Britanie, fac parte din categoria ‘optimism pe urmă creştere’. Deşi Mike Corbat a declarat că banca îşi va îmbunătăţi activitatea pe unele pieţe sau se va retrage, el a reafirmat că va menţine strategia internaţională a băncii. ‘Reţeaua noastră globală devine din ce în ce mai unică şi mai valoroasă în fiecare zi’, a afirmat şeful Citigroup.

Marţi, acţiunile băncii au crescut cu 1,5%, la 43,60 dolari, la bursa de la New York.  În decembrie, Citigroup anunţa că va elimina 11.000 de locuri de muncă la nivel mondial, aproximativ 4% din efectivele globale, în încercarea de a reduce cu 1,1 miliarde de dolari cheltuielile anuale. De asemenea, Citi îşi va optimiza prezenţa în marile metropole din întreaga lume, prin eliminarea a 14 sucursale în Brazilia, 7 în Kong Kong, 4 în Ungaria, 15 în Coreea de Sud şi 44 în SUA.

Citigroup speră că aceste măsuri îi vor permite să realizeze economii de 900 milioane de dolari în 2013 şi de 1,1 miliarde de dolari pe an începând din 2014. Citigroup are peste 200 milioane de clienţi în aproximativ 160 de ţări din întreaga lume.

În Romania, Citibank oferă servicii pentru companii încă din 1996, iar din anul 2008 portofoliul s-a extins, incluzând carduri de credit şi servicii bancare pentru persoane fizice. Conform datelor postate pe site-ul propriu, Citibank avea la finele anului 2011, un număr de personal de 428 de salariaţi. În 2011, Citibank România a înregistrat un profit net de 136,9 milioane de lei.

Sursa: Agerpres