Priceline, cea mai mare agenţie online de voiaj din SUA după valoarea de piaţă, a închis vineri pe Wall Street la un preţ de aproape 970 dolari, după ce a raportat vânzări peste aşteptări în al doilea trimestru. În cursul sesiunii de vineri, acţiunile atinseseră 994,98 dolari, depăşind recordul absolut de 990 dolari, pe bază ajustată, atins în 1999.
De când a cumpărat Booking.com în 2005, companie cu sediul în Amsterdam, Priceline a contat pe afacerea de rezervări hoteliere din Europa pentru cea mai mare parte a creşterii sale. Chiar dacă economiile Spaniei, Greciei, Irlandei şi Portugaliei au necesitat acorduri financiare de salvare de la începutul crizei din 2009, Priceline şi-a consolidate afacerea de peste hotare. Rezervările internaţionale au crescut cu 44% în al doilea trimestru faţă de anul trecut, cântărind 85% din totalul rezervărilor.
“În timp ce condiţiile macroeconomice au fost cele mai proaste în ultimul an sau foarte aproape de asta, afacerea hotelieră internaţională a Priceline, care în majoritatea ei este în Europa, a arătat o rezistenţă extraordinară. Afacerea a rezistat cu bine în această perioadă şi pare să fi depăşit ce era mai rău”, spune Thomas White, analist la Macquarie Capital USA din New York, care acordă acţiunilor Priceline recomandarea de “cumpără”.
Creşteri puternice
Veniturile din al doilea trimestru au sărit cu 27%, la 1,68 miliarde dolari, de la 1,33 miliarde dolari cu un an înainte, a raportat compania. Analiştii chestionaţi de Bloomberg se aşteptau pe medie la venituri de 1,66 miliarde dolari.
Rezervările internaţionale au crescut puternic, la 8,6 miliarde dolari, de la 6 miliarde. Pe lângă achiziţia Booking.com, Priceline a cumpărat în 2007 Agoda.com, companie cu sediul în Bangkok, pentru a-şi extinde afacerea de rezervare hotelieră în Asia.
Numărul nopţilor la hotel vândute în trimestrul al doilea a crescut cu 38%, la 69,4 milioane de la 50,2 milioane. Vânzările de bilete de avion au crescut cu 1,8%, până la 1,7 milioane.
Graţie încasărilor în expansiune, profitul net al Priceline a urcat cu 24%, la 437,3 milioane dolari, sau 8,39 dolari/acţiune, de la 352,4 milioane dolari sau 6,88 dolari/acţiuni cu un an înainte.
Valoarea de piaţă a Priceline este de aproape 50 miliarde dolari, după ce acţiunile au crescut cu 56% de la începutul anului (620,4 dolari) şi până în prezent.
Rivalii de top ai Priceline se pare că nu o duc aşa de bine. Expedia Inc. (EXPE) a raportat pentru al doilea trimestru un profit şi venituri sub estimările analiştilor, ceea ce a condus la scăderea cu 27% a acţiunilor, cea mai mare din ultimii opt ani. De la începutul anului, acţiunile Expedia consemnează o scădere de 18%.