Piaţa cafenelelor atrage tot mai mulţi investitori străini. După ce nume precum Hard Rock Café sau CoffeeHeaven şi-au cåştigat clienţi fideli, Bert’s decide să intre în franciză în Romånia.
Investiţia iniţială într-o unitate Bert’s variază între 150.000 şi 250.000 de euro, în funcţie de mărimea locaţiei, incluzånd taxa de intrare în franciză, de 45.000 de euro/per unitate. În schimbul acesteia, francizorul oferă nu numai dreptul de folosire a brandului, ci şi asistenţă la deschiderea unităţii pilot. Contractul de franciză prevede şi redevenţe. Viitorul partener francizat va plăti către francizor 3% din cifra de afaceri pentru primul an de activitate, iar în al treilea an, 5%.
Cafenelele vor fi localizate în oraşe cu peste 100.000 de locuitori şi vor avea suprafeţe cuprinse între 120 şi 250 de metri pătraţi, amplasate în zone centrale, centre comerciale sau zone de birouri.
Calitatea produselor Bert’s Café Contemporain este garantată de colaborarea cu un nutriţionist de renume, Jean Paul Blanc, pentru a pune accent pe produsele care au un conţinut sănătos: sandvişuri, supe, salate, deserturi şi băuturi originale.
Istoria Bert’s Café Contemporain începe în februarie 2002, cånd, la Paris, a fost deschisă prima unitate. După lansarea în franciză în anul 2004, Bert’s cunoaşte un real succes atåt în Franţa, cåt şi pe plan internaţional, numărånd în prezent peste 50 de unităţi în franciză, dintre care nouă în ţări precum Belgia, Egipt, Emiratele Arabe Unite. Franciza cunoaste o expansiune rapidă, numai în ultimul an lanţul crescånd cu 21 de unităţi.
Bert’s este parte a grupului Bertrand, unul dintre cei mai importanţi actori ai pieţei de profil din Franţa. Notorietatea grupului se cuantifică printr-o cifră de afaceri de aproximativ 140 de milioane de euro şi un număr de 1.800 de salariaţi. Creat în 1994 de Oliver Bertrand, grupul deţine astăzi mărci precum La Brasserie Lipp, le Saint James, Angelina, Le Mood et le Tse.