Imaginea unei firme depinde in foarte mare masura de felul in care aceasta se prezinta in relatiile cu clientii. Din acest punct de vedere, obiectele promotionale ocupa un loc foarte important. Micile atentii sunt foarte bine primite de catre potentialii parteneri de afaceri si, in plus, creeaza o imagine asupra standing-ului societatii cu care au intrat in contact. Pentru marile societati acest mod de promovare a serviciilor sau a produselor lor nu mai reprezinta de mult un secret, devenind o uzanta. in ultimul timp acest procedeu a fost adoptat si de catre societatile incluse in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, care au sesizat oportunitatea unei asemenea publicitati.
Diferentierea intre modul de promovare practicat de marile companii precum producatorii de bere, distribuitorii de produse petroliere etc. si societatile cu cifre de afaceri mult mai mici consta in alegerea firmelor din domeniul publicitatii. Daca pentru cei din prima categorie apelarea la marile firme de publicitate este justificata de necesitatea elaborarii, in primul rand a unei campanii publicitare unitare, cuprinzand practic intreaga gama de servicii din domeniu, pentru IMM-uri este recomandabil sa contacteze direct furnizorii de materiale promotionale.
Diferenta consta in tarifele practicate, firmele mai mici de publicitate lucrand cu adaosuri comerciale mai mici. Calitatea prestatiei nu sufera, din contra, chiar si comenzile mai mici se bucura de o atentie sporita. Firmele de publicitate ofera servicii de calitate, concurenta in acest domeniu fiind deosebit de acerba. Un alt avantaj al firmelor de publicitate aflate la inceput de drum consta in cautarea cailor de a gasi cea mai potrivita metoda, care sa corespunda cu posibilitatile financiare ale clientului.
Orice obiect poate fi
inscriptionat
Angajatii care intra in contact direct cu clientii sunt, de regula, remunerati in functie de valoarea contractelor incheiate, cointeresarea materiala fiind benefica in acest domeniu de activitate. Inscriptionarea se poate realiza practic pe orice obiect dorit de client, cele mai uzuale fiind pixurile, brelocurile, scrumierele si brichetele. Preferabil este ca aceste obiecte sa fie comandate direct la firma de publicitate, achizitionarea lor de la producatori sau importatori in vederea personalizarii dovedindu-se mai costisitoare. Explicatia consta in disconturile de care beneficiaza firmele de publicitate in relatiile lor cu furnizorii.
Cel mai important criteriu de care se tine cont la stabilirea tarifelor este marimea tirajului. Cu cat comanda este mai mare, cu atat pretul unitar scade, cheltuielile reducandu-se. Acest lucru este cel mai vizibil in cazul tipariturilor – pliante, mape, cataloage de prezentare – costurile tipografice reducandu-se simtitor cu cresterea tirajului. La producerea acestor materiale conteaza foarte mult timpul necesar tehnoredactarii, in cazul unor machete mai simple scazand si preturile. Ca o regula generala, majoritatea firmelor de publicitate accepta negocierea tarifelor pentru castigarea unui nou client sau pastrarea celor vechi. La pixuri, brelocuri, scrumiere, preturile variaza in functie de calitatea obiectelor ce urmeaza a fi personalizate.