O celebră companie românească a fost vândută. Are 3 fabrici și 1.000 de angajați

afaceri business vanzare cumparare companii tranzactie

SURSA FOTO: Dreamstime

O mare companie din România, care are trei fabrici și o mie de angajați, a fost vândută unei companii la fel de importante din Suedia. Compania cumpărătoare are o tradiție de peste 130 de ani.

Axel Johnson Inc. preia La Fântâna

Gigantul suedez Axel Johnson Inc. (AJI), o companie cu o istorie de peste 130 de ani, a anunțat achiziția La Fântâna S.R.L., lider pe piața soluțiilor de apă din România și Serbia.

Achiziția, efectuată de la fondul de investiții Oresa, subliniază angajamentul AJI pentru expansiunea pe termen lung și diversificarea portofoliului său de produse, în special în domeniul soluțiilor de tratare a apei.

La Fântâna

Un nou capitol pentru La Fântâna sub umbrela Kinetico Inc.

La Fântâna, fondată în anul 2000 de antreprenorul Cristian Amza, este cunoscută pentru furnizarea de soluții complete de apă și cafea pentru clienți din sectorul comercial, de birouri și rezidențial.

Compania are 1.000 de angajați și operează pe piețele din România și Serbia, gestionând întregul lanț valoric – de la captarea apei la îmbuteliere și distribuție.

Noua afiliere a La Fântâna la Kinetico Inc., divizia specializată a AJI în soluții de apă, deschide oportunități pentru extinderea portofoliului de produse și accesarea de noi piețe.

„Intrarea în familia AJI reprezintă un pas major pentru La Fântâna, pentru clienții, angajații și partenerii săi, unul dintre cei mai importanți în cei 24 de ani de existență. Nu doar pentru că oferă companiei oportunitatea de a valorifica know-how-ul unic și valoros al unui investitor strategic, în special în soluțiile inovatoare de tratare a apei, dar și pentru că ne ajută să ne consolidăm poziția de lider pe piață și viziunea pentru viitor”, a declarat Cristian Amza, Președinte și CEO La Fântâna.

Consolidarea segmentului de soluții de apă și accesul la tehnologii avansate

Odată cu noua fabrică de îmbuteliere din Șeștina, județul Mureș, La Fântâna dispune acum de trei unități de producție în România, alături de cele din București și Tălmaciu, județul Sibiu.

Linia de producție este una avansată, incluzând un robot de tip „sniffer”, capabil să detecteze până la 19 mirosuri străine și să verifice sticlele reutilizabile pentru impurități și crăpături de până la 0,4 milimetri.

Acest nivel de tehnologie evidențiază standardele ridicate de calitate ale companiei și angajamentul față de sustenabilitate și inovație.

Viziunea AJI pentru creșterea globală

Achiziția La Fântâna se aliniază obiectivului AJI de a-și crește influența în sectorul soluțiilor de apă, un domeniu cu potențial mare de dezvoltare.

Sara Greenstein, CEO și Președinte AJI, a subliniat că achiziția „va reuni companii cu o cultură comună și competențe complementare pentru a oferi soluții de tratare a apei unui spectru larg de clienți.”

„Această achiziție va reuni companii cu o cultură comună și competențe complementare pentru a oferi produse și servicii pe piața soluțiilor de tratare a apei pentru un spectru larg de clienți comerciali și rezidențiali. Sunt entuziasmată de extinderea grupului Axel Johnson și de accelerarea impactului pozitiv al companiilor noastre asupra societății într-un domeniu atât de important precum apa”, a declarat Sara Greenstein, CEO și Președinte AJI.

Ana Garcia, CEO Kinetico, a adăugat că această combinație va amplifica creșterea în regiuni cheie și va extinde accesul la soluții inovatoare.

„La Fântâna este o companie bine gestionată, cu o conducere puternică și o echipă profesionistă și dedicată. Suntem nerăbdători să valorificăm capacitățile comune ale La Fântâna și Kinetico pentru a oferi soluții mai bune unui spectru larg de clienți și pentru a amplifica creșterea pe piețe cheie”, a adăugat Ana Garcia, Președinte și CEO Kinetico.

Fondată la începutul anilor 1890 în Stockholm, Axel Johnson Inc. a început ca o casă comercială și o linie de transport maritim, devenind un grup internațional diversificat, cu prezență în sectoare industriale și comerciale variate. Cu această achiziție, AJI își consolidează prezența în Europa de Est și își extinde influența pe piața soluțiilor de apă, unul dintre sectoarele cu evoluție rapidă.