La finalul primei şedinţe de tranzacţionare de marţi, acţiunile Nintendo s-au apreciat cu 10,79%, până la 30.780 yeni – 290 de dolari, mai mult decât dublu faţă de valoarea de 14.380 yeni înregistrată de titlurile Nintendo la data de 6 iulie, ziua de dinaintea lansării pe piaţă a Pokemon Go. Conform acestor valori, între 7 şi 19 iulie, acţiunile Nintendo au crescut cu 114,04%, iar capitalizarea bursieră a companiei a urcat până la 4.360 miliarde yeni, devansând-o cu 300 miliarde de yeni pe cea a Sony, una dintre cele mai renumite companii japoneze.
În plus, vineri, acţiunile Nintendo au stabilit un nou record, fiind tranzacţionate acţiuni în valoare de 476 miliarde de yeni – 4.49 miliarde de dolari, cel mai mare volum zilnic de tranzacţionare înregistrat de acţiunile unei singure companii la Tokyo Stock Exchange.
Toate aceste recorduri se datorează succesului înregistrat de jocul Pokemon Go, care, iniţial, a fost lansat oficial doar în cinci ţări: SUA, Australia, Noua Zeelandă, Marea Britanie şi Germania.
Directorul companiei care a dezvoltat Pokemon GO a declarat vineri că vrea să lanseze jocul în aproximativ 200 de ţări şi regiuni "relativ curând", adăugând că în prezent lucrează la creşterea capacităţii serverelor pentru a putea face faţă unui număr mare de jucători.
Pokemon Go este un joc gratuit, care implică găsirea şi capturarea de personaje virtuale Pokemon în diferite locuri din viaţa reală. Practic, utilizatorii se mută din jocul digital în lumea fizică, prin intermediul camerei smartphone-ului lor, făcându-i să descopere locaţii în viaţa reală unde pot găsi, face schimb şi lupta cu pokemoni. Jocul în sine este gratuit, însă utilizatorul este stimulat să bage mâna în buzunar dacă vrea să adauge anumite funcţii suplimentare.
Numele Pokemon este o abreviere a cuvintelor Pocket Monsters, care în traducere înseamnă ''monştri de buzunar''. AGERPRES