Guvernul din Vanuatu lucrează în prezent cu lichidatorii pentru a elabora un plan prin care mica națiune din Pacificul de Sud să nu rămână fără o companie aeriană.
Air Madagascar a acumulat datorii mari și a fost nevoită să declare falimentul
Totul după ce, principala sa companie aeriană, Air Vanuatu, a acumulat datorii mari și a fost nevoită să declare brusc falimentul. Călătorii străini care doreau să se întoarcă acasă au rămas blocați în aeroportul din țară, după ce compania aeriană a anulat brusc toate zborurile internaționale în afara insulei.
După ce călătoriile internaționale s-au oprit brusc în plină pandemie, și au început, încet, să revină la normal, în 2022, principala companie a Madagascarului, Air Madagascar, a acumulat datorii de peste 36 de milioane de dolari pe parcursul a 18 luni, informează The Street.
Compania speră să iasă din faliment cu un împrumut de la Banca Mondială
Compania aeriană a început apoi să lucreze la o rebranduire, prin aducerea noului director executiv Thierry de Balleuil și rebranduirea ca ”Madagascar Airlines”.
Pentru a reduce cheltuielile și a se concentra pe revenirea la profit, înainte de a se extinde, compania aeriană și-a anulat planurile de a închiria noi avioane Embraer E190-E2 (ERJ) și a amânat reînființarea anumitor rute internaționale.
Dar cea mai mare gură de oxigen va veni de la împrumutul de 25 de milioane de dolari pe care Banca Mondială s-a angajat să îl acorde pentru a menține compania aeriană pe linia de plutire.
Proiectul de Transformare Economică pentru Creștere Incluzivă este o inițiativă despre care Banca Mondială cu sediul la Washington speră că va ajuta industria aviației din Madagascar și va crea o companie aeriană sustenabilă din punct de vedere financiar pentru națiunea africană de aproape 30 de milioane de oameni, care a devenit izolată.
Așa va fi readusă Madagascar Airlines la viață
„Banca Mondială nu este aici pentru a rambursa creditorii”, a declarat directorul Băncii Mondiale pentru Mozambic, Madagascar, Mauritius, Comore și Seychelles, Idah Z Pswarayi-Riddihough.
„Această instituție financiară este aici pentru a finanța investiții importante pentru dezvoltarea noastră și pentru revenirea la normalitate”, a subliniat el.
Împrumutul va viza în primul rând menținerea și modernizarea avioanelor aflate în prezent în flota Air Madagscar, dezvoltarea rețelei de rute pentru a relua zborurile întrerupte și continuarea lucrărilor de rebranduire pentru a atrage și păstra baza de clienți.
Compania aeriană se va concentra doar pe repornirea pieței interne
Ca parte a acordului, Banca Mondială și Madagascar Airlines au decis că, inițial, compania aeriană se va concentra doar pe repornirea pieței sale interne.
Națiunea insulară are zece aeroporturi în diferite zone ale țării.
Deoarece multe dintre zonele din afara capitalei Antananarivo sunt foarte îndepărtate, o companie aeriană pe deplin operațională este esențială pentru țară și pentru multe comunități care trebuie să călătorească pe distanțe lungi. O călătorie de la Antsiranana la Taolagnaro durează aproape cinci ore cu avionul, în timp ce multe comunități îndepărtate nu pot călători decât cu zboruri charter.