mare tara si cel mai mare consumator de produse de panificatie din Balcani si, mai mult, este o piata cu un ritm de crestere rapid. Pe de alta parte, Romania ocupa un loc deosebit in cadrul politicii noastre de dezvoltare in Europa. Grupul Loulis este liderul pietei de morarit din Balcani si tinde catre o pozitia de top la nivel european. Decizia noastra a fost influentata de perspectivele pe care grupul le are in Romania, tinand cont si de aderarea acesteia la Uniunea Europeana. In acest context, investitia de la Cernica reprezinta o investitie de succes pe termen lung.
Legat de investitia de la Cernica, care sunt avantajele complexului industrial?
Am canalizat investitia catre constructia uneia dintre cele mai moderne unitati industriale de morarit si panificatie din Europa, achizitionand tehnologie performanta, ceea ce a condus la cresterea productivitatii si a eficientei muncii. Echipamentele tehnologice de ultima ora ne permit sa asiguram un standard de calitate ridicat la toate tipurile de produse, sa reducem costurile de productie si sa economisim materie prima, energie si forta de munca. Noul complex dispune de capacitati insemnate de productie si de spatii de depozitare foarte mari, logistica stocarii materialelor si a materiilor prime fiind computerizata si optimizata. De asemenea, toate procesele de productie sunt complet automatizate.
Care este capacitatea de productie a complexului industrial Loulis?
Unitatea industriala Loulis de la Cernica este cel mai modern complex de morarit si panificatie din Romania. Il numim „complex” deoarece cuprinde doua mori de grau si o moara de porumb, cu o capacitate totala de productie de 650 de tone pe zi; o linie performanta de productie de fulgi de porumb si cereale expandate, cu o capacitate de 10 tone pe zi; o fabrica de paine moderna, complet automatizata, care are o capacitate de productie de peste 200 de tone pe zi, si o fabrica de paste care are o capacitate de 40 de tone pe zi. Complexul Loulis din Bucuresti are silozuri cu o capacitate de stocare a cerealelor de 35.000 de tone, iar in Romania capacitatea totala de depozitare este de 120.000 de tone.
Ce produse include portofoliul din Romania?
Loulis Romania detine in portofoliul sau peste 100 de produse diferite, printre care faina destinata consumului industrial – de diverse tipuri, faina pentru uz casnic, malai, gris, diverse tipuri de paine proaspata si specialitati de paine toast, cozonac, pesmet, biscuiti si saleuri, paste, fulgi de porumb si cereale expandate.
Principalele marci ale grupului in Romania sunt: St. George’s Mills, care este si cea mai puternica marca de faina din Europa, in ceea ce priveste volumul vanzarilor; Belforno – specialitati de paine toast, cozonac, biscuiti, saleuri si pesmet; Riva – paste, iar Golden este marca noastra de fulgi de porumb. Loulis detine in Romania propria retea de magazine – Family – prezenta in Bucuresti si in Targu Mures.
Care este pozitia grupului Loulis pe piata din Balcani, acum dupa investitia facuta in Romania?
La nivelul pietei de morarit din Balcani grupul Loulis este deja lider de piata, cu o cifra de afaceri de peste 100 de milioane Euro in 2002 si cu peste 500.000 de tone de cereale prelucrate anual. Ne-am castigat aceasta pozitie prin extinderea operatiunilor in Albania, Bulgaria si in Romania, extindere care a avut loc dupa ce grupul Loulis devenise lider de necontestat pe piata din Grecia. In ultimul deceniu, cele mai importante investitii ale grupului au fost: preluarea pachetului majoritar de actiuni ale companiei St. George’s Mills, impreuna cu Titan S.A. Bucuresti si Mopan S.A. Targu Mures; apoi, construirea unui complex de morarit complet automatizat si computerizat in Volos; achizitionarea celebrei mori din Sofia si construirea unitatii industriale moderne de la Cernica. Ele fac parte dintr-un program de investitii care se ridica la 240 de milioane Euro.
Care este parerea dvs. in legatura cu piata romaneasca de profil, trend-uri si oportunitati? Ce planuri aveti in Romania?
Asistam la o maturizare a pietei romanesti de morarit si panificatie, in care sporirea competitiei ii determina pe marii jucatori sa caute noi cai de dezvoltare. In Romania exista un numar de companii mari, dar si companii mici si mijlocii care activeaza in acest domeniu, insa nu toate dispun de tehnologie moderna, la nivelul tarilor europene.
Loulis detine un complex modern de morarit si panificatie, insa dorim sa ne consolidam pozitia pe piata locala, oferindu-le consumatorilor romani produse si marci de cea mai buna calitate. In continuare, intentionam sa promovam puternic marcile grupului, sa dezvoltam sistemul logistic si reteaua de distributie, inclusiv reteaua de magazine Family. Ne vom orienta, de asemenea, catre productia de aluaturi congelate.
Cum vor fi influentate proiectele viitoare ale grupului Loulis de aderarea Romaniei la Uniunea Europeana?
Odata cu integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, va creste activitatea de export in cadrul grupului Loulis. Ca urmare a sinergiei companiilor din cadrul grupului Loulis, beneficiile vor fi multiple, conducand in final la intarirea pozitiei pe o piata unica. Noi credem ca, in deceniul pe care il parcurgem, nu mai este suficient sa spunem ca suntem cei mai buni in Romania sau in Balcani. Obiectivul nostru este sa fim printre primii pe plan european si consideram ca grupul Loulis este pregatit sa concureze cu succes pe aceasta piata.