Deşi în luna martie a ieşit din afacerea Visit Romånia, Gheorghe Fodoreanu rămåne fidel turismului. Va derula proiecte de milioane de euro în noi structuri de cazare. Prima afacere a început-o în aprilie ‘90, pe Bulevardul Magheru din Bucureşti, cu două scaune, o masă şi un telefon. Astăzi, Gheorghe Fodoreanu are proprietăţi de milioane de euro şi un business profitabil. Ideea de afaceri, care avea să se numească Simpa Turism, i-a venit, lui şi prietenul său
Deşi în luna martie a ieşit din afacerea Visit Romånia, Gheorghe Fodoreanu rămåne fidel turismului. Va derula proiecte de milioane de euro în noi structuri de cazare.
Prima afacere a început-o în aprilie ‘90, pe Bulevardul Magheru din Bucureşti, cu două scaune, o masă şi un telefon. Astăzi, Gheorghe Fodoreanu are proprietăţi de milioane de euro şi un business profitabil. Ideea de afaceri, care avea să se numească Simpa Turism, i-a venit, lui şi prietenul său Cornel Găină, în noaptea de la cumpăna dintre 1989 şi 1990. „Am dat drumul afacerii cu o investiţie minimă. Comunicam pe telex, iar telefoanele internaţionale le dădeam de la poştă, după ce ne făcea centralista legătura. Acum, acest lucru nu mai este posibil. Pentru a deschide o agenţie de cartier îţi trebuie cel puţin 60.000 de euro, iar pentru o agenţie destinată turismului de business, minimum 400.000 de euro“, spune Gheorghe Fodoreanu. Printre cele dintåi operaţiuni desfăşurate de Simpa a fost primul charter Bucureşti-Paris, din vara lui ‘90. Ulterior, a fost adus în Romånia cel mai mare turoperator francez, Nouvelles Frontieres. Pentru că sportul înseamnă performanţă, dar şi bani, s-a născut Simpa Sport, prin care s-au derulat contracte pentru rezervări la patru olimpiade, două campionate mondiale şi două europene de fotbal şi trei campionate mondiale de rugby. Afacerile s-au dezvoltat prin organizarea şi rezervările făcute pentru nunta Nadiei Comăneci, vizita preşedinţilor Clinton şi Chirac în Romånia, dar şi cea a Papei. „Concertul lui Pavarotti mi-a adus o pierdere de 200.000 de dolari, motiv pentru care am avut casa gajată la bancă timp de şapte ani. Am reuşit să depăşesc hopul, diversificånd clientela şi afacerea“, îşi aminteşte Fodoreanu. În 1994, fondează Visit Romånia, alături de alţi investitori, aceasta fiind o agenţie axată pe aducerea turiştilor străini în ţara noastră (incoming). Un pas extrem de important este marcat în 1999, cånd agenţia devine partener asociat al companiei internaţionale de travel management Carlson Wagonlit. În luna martie a acestui an, Gheorghe Fodoreanu a ieşit din afacerea Visit, iar o lună mai tårziu a deschis agenţia de turism Invitation Romania. Dar relaţia cu Carlson Wagonlit Travel continuă sub o nouă formă, Fodoreanu devenind consultant de dezvoltare pentru zona Balcanilor.
Ofertă de două milioane de euro pentru hotelul Zimbru
„Am reunit investiţiile în cadrul unui nou grup, Invitation Invest, astfel încåt societăţile să se poată sprijini una pe alta şi să se poată susţine în faţa băncilor atunci cånd au nevoie de finanţare. Banii pe care i-am investit în alte domenii sunt făcuţi însă din turism. În total, am circa 300 de angajaţi“, susţine Gheorghe Fodoreanu. În prezent, acesta deţine un pachet de 42% din acţiunile societăţii Rarăul Turism, care are în proprietate hotelul Zimbru din Cåmpulung Moldovenesc şi Cabana Rarăul, situată în masivul cu acelaşi nume, proprietăţi imobiliare în Bucureşti şi împrejurimi, precum şi în judeţele Prahova, Constanţa şi Suceava, o farmacie şi depozite de produse farmaceutice. Valoarea de inventar a Rarăul Turism este de 4,5 milioane de euro, din care circa două milioane de euro revin hotelului Zimbru. „Pe acesta l-am pus recent în vånzare şi am primit deja o ofertă de două milioane de euro. Ne interesează ca Zimbru să intre în cadrul unui lanţ hotelier, deoarece are un potenţial uriaş, fiind situat în apropierea mănăstirilor din nordul Moldovei“, afirmă omul de afaceri. În ceea ce priveşte Invitation Romania, agenţie care va fi specializată pe incoming, speră ca în primul an cifra de afaceri să atingă 800.000 de euro. Urmăreşte să deschidă, în vara lui 2009, prin intermediul acestei agenţii, prima linie de charter cu Tarom, care să lege Japonia de Romånia. În acest sens, investeşte în dezvoltarea unui motor de rezervări online, destinat cetăţenilor din spaţiul extracomunitar, care doresc să călătorească în Europa.
Investiţiile imobiliare, a căror valoare atinge 2,5 milioane de euro, le priveşte ca pe potenţiale afaceri în turism, pe terenurile respective dorind să construiască hoteluri, pensiuni şi restaurante. Singura afacere sub semnul întrebării este cea legată de produsele farmaceutice: „Depindem de buna dispoziţie a ministrului sănătăţii, dacă acesta vrea să ne deconteze reţetele compensate“. Vånzările angro reprezintă anual o cifră de afaceri de circa opt milioane de euro, însă marja de profit este mai mică decåt în cazul vånzărilor en detail.
«Voi investi foarte mult în internet, în motoare de rezervări online. Este suficient un portal ca să fii cunoscut în întreaga lume şi nu mai e nevoie de broşuri».