Decenii la rând, Germania a fost foarte rezervată pe plan politic european, afirmând că nu doreşte o Europă germanizată ci o Germanie europeană. Republica Federală a evitat pe bună dreptate să trezească până şi cele mai vagi suspiciuni de a avea tendinţe hegemonice. Interesele naţionale au fost, la nevoie, ignorate pentru a nu pune în pericol "spiritul european".
Lucrurile par însă a se fi schimbat odată cu izbucnirea crizei monedei unice europene. În societatea germană domină convingerea că, dacă toate statele membre ale zonei euro s-ar comporta financiar ca Republica Federală, dacă ar aplica aceleaşi principii de austeritate monetară, ar munci la fel de harnic şi ar cere creşteri salariale la fel de moderate, nu ar exista nicio criză a euro. Opinia publică germană se arată indignată că acum, colac peste pupăză, Republica Federală e silită să mai şi salveze toate statele care nu sunt în stare să mânuiască banii publici.
Citește mai multe pe Deutsche Welle
O Europă germanizată sau o Germanie europeană?
10 decembrie 2010, 10:59
Ultima modificare în 10 decembrie 2010, 12:59
Responsabilii din statele comunitare au aprobat ajutoarele financiare pentru Irlanda. În context, Germania a preluat rolul de lider şi a contribuit decisiv la succesul negocierilor.
Etichete: germania,
grecia,
irlanda,
zona euro
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Nemții și francezii sunt mulțumiți de Dacia. Ce spun românii?
- Cum arată o „limuzină” Ferrari
- Dacă vrei un Mercedes poți să iei o Skoda?
- Ţara care ia de la studenţi să dea la bancheri
- Fiscul rambursează TVA de un miliard de lei, în decembrie
- Acuzație șocantă: Marile bănci ale lumii, înregistrate în paradisuri fiscale
- China, tot mai aproape de o criză imobiliară
- Preşedintele CSA: tarifele RCA nu vor creşte cu mai mult de 5%
- Zborurile low-cost vor fi mutate pe Aeroportul Otopeni şi se vor scumpi
- Dacia Duster este „Mașina Anului 2011 în România”