Se evită în acest fel tăierea unui mare număr de copaci, iar Crăciunul poate fi plin de farmec cu un brad 'adoptat', cum spune firma pariziană Treezmas, care promovează această practică ecologică.
Bradul este comandat pe internet şi livrat acasă împreună cu un 'manual de îngrijire'. După sărbători, firma îl preia şi îl transportă la pepiniera de la care provine. Dacă bradul se usucă, ceea ce se întâmplă în 20-30 % din cazuri din cauza temperaturii ridicate din locurile în care a fost amplasat, materialul lemnos este folosit drept combustibil sau este dat la reciclat.
În 2012, când a fost lansată această firmă, numărul comenzilor a fost de 400, iar pentru 2014 se aşteaptă că va ajunge la 1.400. Cifra de afaceri estimată, de 80.000 de euro, este încă insuficientă pentru a face rentabilă mica afacere lansată de patru ingineri, care lucrează în alte părţi pentru a se întreţine. Ei susţin însă că vor să contribuie în acest fel la schimbarea obiceiurilor de consum şi, totodată, să câştige experienţă în afaceri.
Situaţia este diferită în Elveţia, unde o firmă similară funcţionează din 2009 şi a avut o cifră de afaceri de 330.000 de euro în 2013, ceea ce îi permite să apeleze la salariaţi remuneraţi.
SURSA: Agerpres