Un artist al artei florilor din Bordeaux, Michel Postulka, lansa, în 1987, un concept inedit de afacere. Acum, echipa „Le Jardin des Fleurs“ îşi propune să facă cunoscut succesul acestui business şi dincolo de teritoriul Franţei, fiind vizate statele din Uniunea Europeană. Ideea de business s-a conturat la început ca o afacere de familie, Michel Postulka inaugurând, împreună cu soţia sa Christianne, două magazine tradiţionale „La Florathèque“
Un artist al artei florilor din Bordeaux, Michel Postulka, lansa, în 1987, un concept inedit de afacere. Acum, echipa „Le Jardin des Fleurs“ îşi propune să facă cunoscut succesul acestui business şi dincolo de teritoriul Franţei, fiind vizate statele din Uniunea Europeană.
Ideea de business s-a conturat la început ca o afacere de familie, Michel Postulka inaugurând, împreună cu soţia sa Christianne, două magazine tradiţionale „La Florathèque“. Odată cu cererea din ce în ce mai mare pentru produsele din florăriile sale, Postulka fondează conceptul „Le Jardin des Fleurs“. Acesta a demarat cu o florărie ce activa în sistem de franciză şi oferea o gamă completă de servicii. El este acum managerul întregii reţele „Le Jardin des Fleurs“, care înregistrează o creştere de 10 – 15 magazine francizate noi în fiecare an. Ceea ce deosebeşte acest brand de ceilalţi competitori care se ocupă cu arta „împachetării“ florilor este gama variată de plante de decor, ornamente şi flori pe care specialiştii „Le Jardin des Fleurs“ le utilizează. În plus, clienţii reţelei au posibilitatea, alegând diferitele tipuri de flori, să fie „artiştii“ buchetelor pe care şi le doresc.
Din punct de vedere financiar, pentru toţi cei interesaţi de preluarea şi operarea businessului „Le Jardin des Fleurs“ la nivel naţional, investiţia totală iniţială este de aproximativ 150.000 de euro, din care taxa de intrare în franciză (pentru o unitate deschisă) este de 17.000 de euro. La aceasta se adaugă celelalte costuri relevante de start-up: cele pentru amenajarea spaţiului, achiziţionarea stocului iniţial de marfă şi trainingul personalului angajat al francizatului. Suprafaţa recomandată pentru o unitate „Le Jardin des Fleurs“ este de 120 – 200 de metri pătraţi, cu o bună expunere (o suprafaţă a vitrinei de 10 – 20 de metri pătraţi) şi o localizare în zone cu trafic pietonal intens. Viitorul partener francizat „Le Jardin des Fleurs“ trebuie să fie dinamic, un bun gestionar şi un manager de excepţie, care să se implice total în businessul pe care doreşte să-l dezvolte.
Cu o experienţă de peste 15 ani în domeniul expansiunii în franciză, în prezent, reţeaua „Le Jardin des Fleurs“ numără opt magazine proprii şi 72 de unităţi ce activează în sistem de franciză.