Segmentul D al pieței auto europene este dominat autoritar de mașinile germane. Italienii au renunțat, temporar, la luptă, iar niponii se mulțumesc cu puțin. Francezii par singurii deciși să mai tulbure apele.
În acest context, noul Peugeot 508 are o țintă clară: trebuie să „fure“ cât mai mulți clienți de la vedetele germane Passat, Insignia și chiar A4 sau de la aliatele lor Mondeo și Superb, fără a-și deranja prea tare sora mai pretențioasă, Citroën C5. Ușor de zis, mai greu de făcut.
Pentru a-și atinge scopul, francezii au pus la bătaie atât noutățile tehnologice, cât și experiența câștigată, nu cu unul, ci cu două modele. Pentru că noul 508 înlocuiește atât impetuosul 407, cât și confortabilul 607.
Cu designul său masculin și feroce, 407 avea ca principală problemă lungimea părții frontale (care îl transformase, în limbajul șoferilor, într-un „aspirator de borduri“). La rându-i, 607 își arătase limitele pe șoselele sinuoasae, unde mașina căpăta un ruliu greu de acceptat. Noul 508, chiar dacă are la bază platforma lui 407, beneficiază de un ampatament mărit și de un bot mai scurt, iar suspensia este ceva mai fermă decât varianta prezentă pe 607.
Arhitectură solidă
Pornind de la ideea că ceea ce nu poate fi învins este demn de urmat, designerii de la Peugeot par să fi optat pentru un aspect „sculptat dintr-un bloc monolit“, uitând de tușeurile latine și de artificiile de design mai sportive, dar mai puțin căutate de clienții de limuzine. Deși unii apreciază această nouă abordare, alții se declară deja neplăcut surprinși, acuzând un deficit de imaginație, care face ca mașina să se piardă în anonimat.
Numai că Peugeot 508 recuperează în habitaclu ceea pierde din cauza designului exterior. Spațiu din belșug, o arhitectură modernă și funcțională, mai atrăgătoare decât aceea a modelelor germane, și o calitate peste media clasei a materialelor fac pasagerii să se simtă răsfățați. Dacă nu-i deranjează lipsa spațiilor de depozitare, zonă căreia designerii Peugeot ar fi putut să-i acorde ceva mai multă atenție.
Motoare performante, prețuri pe măsură
Importatorul Peugeot în România, compania Trust Motors, a inclus în oferta sa pentru modelul 508 două motoare alimentate cu benzină, 1.6 THP – 156 CP (realizat în colaborare cu BMW) și 1.6 VTi – 120 CP, precum și dieseluri HDi de 1.6, 2.0 și 2.2 litri, cu puteri cuprinse între 112 CP și 204 CP. Acestea pot fi comandate în combinație cu liniile de dotări Access, Active, Allure și GT.
Cea mai ieftină versiune, Access, cu propulsor alimentat cu benzină de 1.6 litri, care dezvoltă 120 CP, și cutie pilotată cu șase trepte costă, în baza unei oferte temporare, 19.695 euro. Prețul său de catalog este însă de 21.783 euro. În același timp, un Passat Trendline cu motor TSI de 1.4 litri și 122 CP, cuplat la o cutie manuală cu șase trepte, are un preț de 20.393 euro, iar un Opel Insignia, în varianta de echipare Insignia, cu motor ECOTEC de 1.6 litri, care dezvoltă 115 CP, și cutie manuală cu șase rapoarte costă 20.365 euro. Acest din urmă model beneficiază, în prezent, de o ofertă care coboară prețul până la 17.065 euro.
Cu prețuri atât de apropiate și cu motoare oferind performanțe aproape identice, alegerea unui model din segmen­tul D devine tot mai dificilă, determinant rămânând factorul emoțional.
19.695
de euro costă cel mai ieftin Peugeot 508, Access 1.6 VTi, în timp ce varianta de top, GT 2.2 HDi FAP, ajunge la 33.899 de euro cu TVA.

Noul 508 trebuie să fie modelul-locomotivă al mărcii Peugeot. Încercăm nu să vindem «un preț», ci un vehicul competitiv și bine dotat. Marius Cocu, director de marketing, Trust Motors.