Ideea deschiderii unui salon de frizerie si coafura pentru copii a apartinut patronilor firmei Grirom International, unic importator si distribuitor i Rominia al unor produse americane. Acestia doreau sa isi poata duce copiii la tuns itr-un loc placut, i care cei mici sa se simta bine. si, i primul rind, unde totul sa se desfasoare „ca i joaca, pentru ca micutilor sa nu le mai fie frica de foarfeca frizerului. Solutia pentru care au optat acesti parinti a fost ifiintarea unui salon pe gustul lor dar, mai ales, care sa raspunda exigentelor unor clienti deosebiti: copiii.
De la idee pina la primul client a trecut un an. Salonul „Ciufolici s-a deschis i Bucuresti pe 24 septembrie 1999, ca rezultat al unei investitii de 100.000 USD. Volumul relativ mare al investitiei s-a datorat dorintei de calitate. Amenajarile interioare au durat sase luni. in loc de scaune de tuns sunt masinute, motociclete si caluti. Gresia din salon are proprietati igienice. Instalatia de aer conditionat functioneaza nonstop. Sistemul de sunet HI-FI, cu difuzoare icastrate i pereti, a fost astfel gindit icit sa asigure un efect de ivaluire. Pe pereti au fost fixate doua monitoare TV, la care se pot urmari programele transmise de o societate de televiziune prin cablu. Pentru distractia copiilor, exista play-station, jocuri lego, carti de colorat si jucarii. La minibarul amenajat i interiorul salonului, se pot servi dulciuri, racoritoare, cafea si ceai.
Parintii au trecut si ei pe scaunul frizerului
„La iceput ne-am gindit mai mult la copii. Sa se simta ei bine. Dupa aceea, a trebuit sa ne ocupam si de isotitori – parinti, bunici. Trebuia sa le oferim ceva comod pe care sa stea, cuiere la idemina, sa nu-i lasam sa se plictiseasca. Am icercat sa ne punem i pielea clientilor, copii si adulti, si sa-i multumim pe toti, spune Mihaela Franciuc, managerul afacerii Ciufolici. Grija fata de isotitorii copiilor s-a materializat i abonamente la ziare si reviste, servirea gratuita de ceai si cafea. in plus, au fost rezervate 16 locuri de parcare.
Treptat, salonul Ciufolici a iceput sa se adreseze si adolescentilor. O sala speciala a fost amenajata pentru copiii mai mari. Apoi, initiatorilor acestei afaceri le-a venit ideea de a oferi servicii tuturor celor care trec pragul salonului. „Salonul pentru adolescenti s-a transformat itr-un salon pentru toata lumea: de la copii mici care nu mai icapeau i sala destinata micutilor, pina la bunici. Ne-am extins serviciile pentru adulti, atit femei, cit si barbati. Pe linga frizerie si coafura, oferim clientilor si servicii de manichiura. Singurele servicii pe care nu le oferim sunt vopsit si permanent pentru doamne si ras sau aranjat de barba si mustata pentru domni, explica Mihaela Franciuc. Scopul acestei dezvoltari a fost acela de a transforma salonul itr-un veritabil loc de itilnire. Parintii care vin cu copiii la tuns pot veni cu vecinii, prietenii, sa stea la o cafea, fara grija de a-si supraveghea odraslele. Care, de altfel, se simt foarte bine iconjurati de jucarii si alintati de personalul Ciufolici.
Angajatii salonului au fost selectati cu atentie. Pe linga talent si pricepere, criteriile de selectie au fost: sociabilitatea, rabdarea, spontaneitatea, deschiderea spre copii, stabilitatea psihica. O anumita virsta nu a fost o conditie a angajarii, dar personalul este tinar.
inaintea deschiderii salonului, au fost distribuite pliante prin gradinite, scoli si parcuri. La receptia de inaugurare au fost invitati reprezentanti ai mass-media. Campanii de promovare sustinute au fost desfasurate prin intermediul posturilor de radio Contact si Total. in perioada noiembrie – decembrie 1999, i diverse ziare au aparut cupoane Ciufolici. Clientii care veneau la salon cu acest cupon promotional beneficiau de un tuns gratuit, care atunci costa 50.000 de lei, si primeau un cadou i valoare de 50.000 de lei. Din 10 pina i 30 decembrie anul trecut, la salonul Ciufolici un Mos Craciun si-a asteptat clientii cu cadouri. La un an de la deschidere, salonul Ciufolici a ajuns sa primeasca zilnic peste 60 de clienti. Cifra de afaceri pentru anul de activitate (septembrie 1999 – septembrie 2000) este 2,1 miliarde lei, iar profitul lunar este itre 50 si 100 de milioane.
Cind un copil vine pentru prima data la tuns, primeste un cadou. A doua oara, devine membru al Clubului Ciufolici si primeste ica un cadou. Fiecarui nou membru al clubului i se elibereaza, gratuit, o legitimatie. Actul ii este trimis acasa fericitului posesor, prin posta. Important este ca oricare copil se poate astepta la un cadou ori de cite ori vine sa se tunda la salonul Ciufolici. La dorinta clientilor, acestia pot fi fotografiati cu un aparat Polaroid, iainte si/sau dupa operatiunea de schimbare a ifatisarii. Pretul unei fotografii este de 50.000 de lei. O alta atractie este „tunsul aniversar. in cursul lunii i care isi aniverseaza ziua de nastere, orice client al salonului care vine sa se tunda primeste un cadou deosebit.
Povestea Ciufolici
Patronii s-au gindit sa dea salonului un nume cit mai nastrusnic. si ca sa atraga copiii, au inventat chiar si o poveste.
Acum citeva mii de ani, pe o planeta din quadrantul XZ153, din apropierea Marelui Vortex, a izbucnit o epidemie de calvitie. Locuitorii acestei planete care au fost atacati de virusul acestei boli se numeau zolofi. Toti zolofii de stiinta au icercat sa gaseasca un leac, dar singurul rezultat al stradaniei lor a fost convingerea ca parul are nevoie de o igrijire speciala. Solutia problemei a fost descoperita de un frizer pe nume Ci Licor. Acesta a descoperit ca clientii sai care se tundeau frecvent si isi igrijeau parul nu mai cheleau. in plus, Ci avea un talent deosebit de a simti starea sufleteasca a clientilor sai si de a-i tunde astfel icit sa-i faca sa se simta bine. Metoda de vindecare a lui Ci Licor era infailibila, cu conditia de a fi aplicata des. Cu timpul, frizerul a deschis multe saloane si s-a iconjurat de o multime de discipoli.
Chiar si dupa ce Marea Epidemie a trecut, zolofii au continuat sa practice metoda CI, o adevarata arta de rasfat a parului. Pentru a testa eficienta artei Ci, Marele Consiliu Planetar a hotarit sa aplice metoda si non-zolofilor. Pamintenii au fost alesi drept probe de experiment. Un grup de zolofi au fost trimisi pe Pamint. Pentru reusita experimentului, nimeni nu trebuia sa-si dea seama ca nou-venitii sunt extraterestrii. Ei erau nevoiti sa se deghizeze i simpli frizeri dintr-o noua frizerie. Ca totul sa para i regula, zolofii au pregatit si o firma luminoasa. stiau ca UFO (echivalentul englezesc pentru OZN) este termenul consacrat de paminteni pentru nave extraterestre. Asa ca li s-a parut firesc ca firma sa se numeasca Ciufolici.