Clienții Raiffeisen Digital Bank AG, sfătuiți să își închidă conturile și cardurile

Raiffeisen Bank i-a sfătuit pe clienții săi să își închidă conturile și cardurile bancare la una dintre filialele sale, după ce Raiffeisen Digital Bank AG a anunțat că va întrerupe activitatea bancară curentă în România începând cu 11 martie 2025, ca urmare a unei analize detaliate menite să optimizeze serviciile oferite de bancă.

Clienții Raiffeisen Digital Bank AG au fost informați atât prin e-mail, cât și prin telefon, despre încetarea contractului cadru și despre faptul că vor beneficia de asistență personalizată pentru a-și retrage fondurile din conturi.

Raiffeisen Digital Bank AG a hotărât să își concentreze resursele pe piața principală din Polonia, având în vedere performanțele scăzute înregistrate pe piața din România.

Această retragere nu va influența activitățile generale ale Grupului Raiffeisen în România, deoarece acestea vor continua să fie susținute de Raiffeisen Bank România și filialele sale.

Clienții își vor putea utiliza în continuare conturile

Clienții Raiffeisen Digital Bank AG vor putea utiliza în continuare conturile pentru transferuri bancare până pe 11 martie 2025, ora 17:00, iar cardurile virtuale vor putea fi folosite până pe 6 februarie 2025. Banca asigură că va informa fiecare client despre pașii necesari pentru retragerea fondurilor, iar în cazul în care unii clienți nu reușesc să își retragă banii până la termenul stabilit, Raiffeisen Digital Bank va oferi proceduri suplimentare pentru a facilita transferul acestora.

Raiffeisen Bank a anunțat că datele personale ale clienților vor putea fi șterse din aplicație, conform reglementărilor GDPR. Pentru asistență suplimentară, clienții pot contacta banca prin email la „contact.ro@raiffeisendigital.com”.

Totuși, banca recomandă clienților să respecte termenul de 11 martie 2025 pentru retragerea fondurilor și îi sfătuiește să își deschidă un cont la Raiffeisen Bank România, pentru a-și putea continua activitățile bancare fără întreruperi.

Amendă de 20.000 de euro

Amintim că Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a aplicat o amendă de 20.000 de euro Raiffeisen Bank pentru multiple încălcări ale Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR). Investigația, finalizată în octombrie 2024, a descoperit că angajați ai băncii au accesat și prelucrat ilegal datele personale ale clienților, ceea ce a dus la retrageri neautorizate de bani, deschiderea unor credite și conturi fără consimțământul acestora.

Raiffeisen Bank a fost sancționată pentru trei incidente separate în care au fost încălcate reglementările GDPR. Primul caz a fost adus în atenția autorităților de un client care a constatat că un credit fusese contractat în numele său, deși el renunțase la cererea inițială. În urma anchetei, s-a descoperit că un angajat al băncii utilizase documentele clientului pentru a efectua tranzacții ilegale. Mai multe puteți citi aici.