O mare companie a decis concedieri masive. Dă afară oameni cu sutele

concedieri fabrici

SURSA FOTO; Dreamstime

Stellantis va concedia 400 de lucrători din sectorul „gulerelor albe” începând cu 31 martie. Angajații trimiși acasă lucrează în domeniile tehnologiei, software-ului și ingineriei. După ce a obținut profituri record anul trecut, compania a invocat diverse motive pentru concedieri.

Stellantis ausține că a concediat sute de angajați din cauza „incertitudinilor fără precedent”.

Cea mai nouă companie auto din industria globală a anunțat că a concediat aproximativ 400 de angajați ai companiei din unitățile sale de inginerie, tehnologie și software pentru a reduce costurile.

Motivul: „condiții de piață dificile”

Producătorul auto se confruntă cu ceea ce numește „condiții de piață dificile”. Stellantis a precizat că disponibilizările vor afecta aproximativ 2% dintre angajații din acele unități „după analize organizaționale riguroase”. Stellantis a angajat 11.800 de oameni, la sfârșitul anului trecut. Reducerile de personal intră în vigoare la 31 martie, informează CNBC.

„În timp ce industria auto continuă să se confrunte cu incertitudini fără precedent și presiuni concurențiale foarte mari în întreaga lume, Stellantis continuă să ia deciziile structurale adecvate în întreaga întreprindere pentru a îmbunătăți eficiența și a optimiza costurile”, a precizat compania într-un comunicat trimis prin e-mail.

Deși un purtător de cuvânt al producătorului auto a refuzat să spună numărul exact al angajaților disponibilizați, surse din interior au confirmat că este vorba de  aproximativ 400 de lucrători, așa cum informa anterio The Wall Street Journal.

Disponibilizările au avut loc în timpul „zilei de lucru obligatorii  la distanță” pentru angajații americani din sectorul de inginerie și tehnologie al Stellantis, potrivit unui anunț intern confirmat de două surse.

Reducerile, parte din proiectul pentru realizarea planului strategic „Dare Forward 2030”

Este cea mai recentă acțiune a directorului Stellantis, Carlos Tavares, care a redus costurile companiei prin concedieri și alte metode.

Noul constructor de autovehicule a fost creat prin fuziunea grupurilor PSA (Peugeot-Citroen) și FCA (Fiat Chrysler). CEO-ul Peugeot Citroen, Carlos Tavares, a fost desemnat director al Stellantis pe o perioadă de 5 ani

Reducerile fac parte din proiectul companiei pentru realizarea planului strategic, „Dare Forward 2030”, care urmărește să crească profiturile și să dubleze veniturile producătorului de automobile la 300 de miliarde de euro, sau 335 de miliarde de dolari, printre alte obiective.

SURSA FOTO: Dreamstime

Stellantis a înregistrat profituri record de 20 de miliarde de dolari în 2023

„Deși este o veste dificilă, aceste acțiuni vor proteja mai bine resursele, păstrând în același timp abilitățile esențiale necesare pentru a ne proteja avantajul competitiv, deoarece suntem concentrați asupra implementării ofensivei VE și a planului nostru strategic Dare Forward 2030”, a spus compania.

În primele  luni de activitate ale Stellantis au fost lansate zece noi modele: Citroën C4, Fiat Pulse, DS 4, DS 9, Jeep Commander, Grand Cherokee, Grand Cherokee L, Wagoneer, Grand Wagoneer, Maserati MC20, Opel Mokka, Rocks-e și Peugeot 308.

Toate aceste mișcări au loc pe măsură ce compania a înregistrat profituri nete record de 20 de miliarde de dolari în 2023. Cifra reprezintă o creștere cu 11% a profitului net, în ciuda unei reduceri de 1% a vânzărilor din SUA.