Producătorii italieni de parmezan au demarat o acţiune în justiţie, împotriva unui gigant american. Aceştia se plâng totodată că vânzările de parmezan fals în afara UE sunt de 15 ori mai mari decât volumul exporturilor pe care ei le realizează.
Consorţiul producătorilor de Parmigiano Reggiano, care deţine marca celebrului parmezan italian, a anunţat că a demarat o acţiune în justiţie împotriva companiei multinaţionale Kraft Heinz, care încearcă să obţină înregistrarea mărcii „brânză parmezan” în Noua Zeelandă, transmite AFP.
„Lupta mondială împotriva utilizării legale a termenului ‘parmezan’ continuă”, a explicat preşedintele Consorţiului Parmigiano Reggiano, Nicola Bertinelli, adăugând că recursul împotriva gigantul american Kraft Heinz a fost depus în urmă cu câteva zile.
Nicola Bertinelli a subliniat că pentru producătorii de Parmigiano Reggiano nu este uşor să se opună unei companii multinaţionale cu o cifră de afaceri de peste 20 miliarde euro, însă Consorţiului Parmigiano Reggiano „va fi întotdeauna de partea lui David în lupta cu giganţii”.
Consorţiul estimează că vânzările de parmezan fals în afara Uniunii Europene se ridică la două miliarde de euro pe an, ceea ce reprezintă aproximativ 200.000 de tone de produs, adică de 15 ori volumul exporturilor Consorţiului Parmigiano Reggiano.
În anul 2018, Consorţiul Parmigiano Reggiano a efectuat 850 de inspecţii la puncte de vânzare din 61 de oraşe din 27 de ţări. „Pe lângă controalele la faţa locului şi online, Consorţiul lucrează pentru a obţine peste tot protecţia oferită de mecanismul Denumire de Origine Protejata (DOP) în interiorul Uniunii Europene”, a concluzionat Bertinelli.