Astăzi, 28 ianuarie 2023, compania aeriană regională britanică Flybe și-a încetat activitatea pentru a doua oară în trei ani. Toate zborurile au fost anulate, iar 276 de angajați au fost concediați.
Compania aeriană regională britanică Flybe și-a încetat astăzi activitatea și a anulat toate zborurile
Astăzi, 28 ianuarie 2023, compania aeriană regională britanică Flybe și-a încetat activitatea pentru a doua oară în trei ani. Toate zborurile au fost anulate, iar 276 de angajați au fost concediați. Potrivit unui comunicat de presă, Flybe a intrat în administrare judiciară, o formă de protecție împotriva creditorilor.
„Pe 28 ianuarie 2023, Înalta Curte i-a numit pe David Pike și Mike Pink ca administratori comuni ai Flybe Limited („Flybe”). Flybe și-a încetat acum tranzacționarea și toate zborurile din și către Regatul Unit operate de Flybe au fost anulate și nu vor fi reprogramate.
Dacă urmează să zburați cu Flybe astăzi sau în viitor, vă rugăm să NU CĂLĂTORIȚI LA AEROPORT decât dacă ați aranjat un zbor alternativ cu o altă companie aeriană. Vă rugăm să rețineți că, din păcate, Flybe nu poate aranja zboruri alternative pentru pasageri.
Dacă aveți o rezervare Flybe vândută de un intermediar (adică nu direct cu Flybe) care include călătoria cu un zbor Flybe, vă rugăm să contactați compania aeriană relevantă sau agentul de rezervare/de turism pentru a confirma dacă există vreun impact asupra planurilor dvs. de călătorie, deoarece intermediarul poate să vă poată sprijini cu aranjamente alternative și să vă ofere sfaturi suplimentare cu privire la orice reclamație pe care ar putea fi necesar să o faceți”, scrie pe site-ul oficial al companiei respective.
Aproximativ 75.000 de clienți Flybe aveau rezervări viitoare care nu vor mai fi onorate, de aceea Autoritatea Aviației Civile din Marea Britanie (CAA) a anunțat că le va oferi sfaturi și informații tuturor celor afectați.
Potrivit agenției de presă Reuters, Flybe a intrat pentru prima dată în administrare judiciară în martie 2020, fiind afectată de blocajele din timpul pandemiei provocată de coronavirus. În octombrie 2020, a fost vândută, iar în aprilie 2022 a reluat zborurile, dar la o scară mai mică.
Despre Flybe
În 2000, compania respectivă a fost redenumită British European, iar din 2002 se numește „Flybe”. În noiembrie 2006, Flybe a achiziționat BA Connect, devenind astfel cea mai mare companie aeriană regională din Europa, însă pe data de 5 martie 2020, Flybe a depus o cerere de administrare și a încetat toate operațiunile.
Pe data de 19 octombrie 2020, au apărut informații în presa britanică potrivit cărora Lucien Farrell, responsabilul biroului european al fostului acționar Cyrus Capital, a înființat o nouă companie, „Thyme Opco”, pentru a cumpăra Flybe și a o relansa sub rezerva aprobărilor de reglementare. Noul proprietar a plănuit să restabilească conectivitatea regională în Regatul Unit” din 2021. Pe data de 1 decembrie 2020, Thyme Opco a solicitat o licență de operare în Regatul Unit. Thyme Opco a înregistrat și un de Havilland Canada Dash 8 Q400 de 21 de ani, care era de așteptat să fie prima aeronavă pentru „noul Flybe”, deși această aeronavă a fost transferată ulterior către PAL Airlines din Canada.
În aprilie 2021, Autoritatea Aviației Civile din Marea Britanie a acordat noii companii aeriene o licență de operare și licențe de rută de tip A și B, permițând transportatorului să opereze atât servicii charter, cât și servicii programate pentru sezonul estival din 2021 pentru a fi utilizate pentru zborurile către Edinburgh și Aberdeen, deși compania aeriană le-a transferat de atunci pentru a le utiliza pe alte rute europene.