Toate cele 12 magazine din rețea Stefanel, brandul care a intrat pe piața din România încă din anii ’90, se vor închide, iar cei aproximativ 50 de angajați vor rămâne fără un loc de muncă. Bogdan Căluian, general manager Stefanel a declarat că această decizie aparține companiei-mamă care se confruntă cu probleme financiare.
„Decizia aparține asociatului unic italian, compania-mamă care se confruntă cu niște probleme mai dificile din punct de vedere financiar. Marca Stefanel a fost vândută către OVS, tot un retailer italian de fashion. Ei au dorit să păstreze niște asset-uri și structuri, dar fără subsidiare. De aceea noi, ca magazine, vom ieși definitiv din România“, a declarat, pentru Forbes România, Bogdan Căluian, general manager Stefanel.
Subsidiara din România, cea mai profitabilă
De asemenea, au fost închise magazinele Stefanel din Germania, Austria, Polonia și probabil urmează și Portugalia.
„Noi, subsidiara din România, am aflat la finalul lunii ianuarie că nu facem parte din perimetrul tranzacției din Italia. Și eram cea mai profitabilă subsidiară a companiei-mamă. în 2020 am înregistrat un minus de 30-35% față de 2019, în ciuda pandemiei și a problemelor legate de furnizarea de marfă. Nu aveam nicio datorie”, a adăugat Bogdan Căluian pentru sursa citată.
Stefanel este o companie de retail de îmbrăcăminte din Italia, înființată în anul 1959. Sediul companiei este în localitatea Ponte di Piave, lângă Veneția. Grupul deține, pe lângă Stefanel, mărci precum brandul francez Marithe+Francois Girbaud (celebru în special datorită jeanșilor care au concurat cu mărci ca Levi’s sau Lee Cooper).
Primul magazin sub brandul Stefanel s-a deschis la Siena în 1980 și, doi ani mai târziu, la Paris. Anul 1987 a marcat listarea companiei la bursa din Milano. În anul 2002 compania a achiziționat grupul Nuance, lider mondial în retail-ul din aeroporturi, mișcare care a dus la triplarea cifrei de afaceri.
Primul magazin deschis de Stefanel în România s-a întâmplat imediat după Revoluție în 1991.