Poșta Română Broker de Asigurare întră în faliment

În primăvara anului trecut, site-ul Profit.ro a raportat că PRBA a fost implicată într-o procedură de insolvență, după ce o cerere în acest sens a fost admisă de firma Roel SRL București. Aceasta viza recuperarea unei sume de 77.671 lei. Decizia instanței a fost contestată ulterior printr-un apel depus de către broker, care este controlat integral de către Poșta Română.

În prezent, lichidatorul judiciar desemnat pentru brokerul Poștei Române va fi Aktiv Lex Insolvență SPRL.

În primăvara anului 2023, Poșta Română a comunicat pentru Profit.ro că a depus o cerere de repunere în termen, și că urmează să-și exprime punctul de vedere în legătură cu cererea de insolvență după ce instanța va lua o decizie.

PRBA a fost înființată în 2013. Compania și-a început activitatea în octombrie 2014, la scurt timp după ce a primit autorizația de funcționare de la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). La momentul lansării, reprezentanții Poștei Române și ai fostului Minister al Comunicațiilor, acționarul majoritar al operatorului național poștal, se arătau încrezători și optimiști. Aceștia au declarat atunci că PRBA va deveni liderul pieței în următoarele 12 luni.

Poșta Română, logo
Sursă: Poșta Română

Compania acumulase pierderi de peste 4 milioane de lei

Însă activitatea brokerului de asigurări nu a fost profitabilă în perioada 2014 – 2018. Pierderile cumulate, în valoare de peste 4 milioane de lei, au determinat Consiliul de Administrație al Poștei Române să ceară instanței deschiderea procedurii de insolvență pentru PRBA. Dosarul a fost înregistrat în februarie 2019.

Cererea inițială a fost respinsă de către magistrați în luna mai 2019. Poșta Română a contestat această decizie printr-un apel. Cererea a fost însă respinsă definitiv în noiembrie 2019.

În noiembrie 2018, Profit.ro a relatat că Poșta Română a depus o plângere penală la Parchet împotriva unor membri ai fostei conduceri a companiei. Compania îi suspecta de abuz de încredere, deturnare de fonduri, delapidare, gestiune frauduloasă și abuz în serviciu. Au reclamat un prejudiciu de 1,8 milioane lei. Plângerea penală a fost adresată Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 2 București. Aceasta se baza pe constatări ale Corpului de Control din cadrul Poștei Române. Acestea au fost incluse într-o notă întocmită în octombrie 2017.

Plângerea înaintată de către Poșta Română a fost clasată de către Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 2 București.