Potrivit informațiilor transmise de Enel, este estimat ca tranzacţia să genereze un efect pozitiv asupra datoriilor nete ale grupului, ce urmează să scadă cu aproximativ 1,7 miliarde de euro, din care aproape 0,1 miliarde de euro în 2022 şi restul în 2023, pe lângă un efect negativ cumulat asupra profitului net al Grupului de aproximativ 1,4 miliarde de euro în perioada 2022-2023, din care circa 0,6 miliarde de euro din rezervele legate de diferenţele de curs de schimb, care vor fi contabilizate în 2023.
Astfel, tranzacţia nu urmează să aibă vreun impact asupra rezultatelor economice curente ale grupului.
Toate activitățile operaționale ale Enel în România se desfășoară și vor continua să se desfășoare în mod normal, fără a afecta partenerii și clienții finali care vor beneficia în continuare de toate serviciile și produsele cu care sunt obișnuiți, a precizat compania.
Enel S.p.A. a semnat un acord pentru vânzarea tuturor participaţiilor deţinute în România
„Enel S.p.A. a semnat astăzi cu firma greacă Public Power Corporation S.A. (PPC) un acord pentru vânzarea tuturor participaţiilor deţinute de către Grupul Enel în România. Acordul prevede plata de către PPC a unei sume totale de aproximativ 1,260 miliarde de euro, ceea ce evaluează societăţile vândute la circa 1,9 miliarde de euro (100% din acţiuni). În plus, suma totală poate fi ajustată conform unor clauze uzuale în astfel de tranzacţii precum şi printr-un mecanism pentru potenţiale plăţi ulterioare, în funcţie de valoarea viitoare a activităţii de retail”, a transmis Enel.
Finalizarea tranzacţiei este aşteptată în trimestrul al treilea al acestui an. Aceasta este supusă unor condiţii întâlnite în mod obişnuit în acest tip de acorduri, inclusiv permisiunea autorităţilor antitrust competente.
Tranzacţia este în linie cu Planul Strategic curent al Grupului
De asemenea, tranzacţia este în linie cu Planul Strategic curent al Grupului, care vizează repoziţionarea Enel şi concentrarea asupra ţărilor cu un ritm de creştere ridicat şi în care are o prezenţă integrată, respectiv Italia, Spania, Statele Unite, Brazilia, Chile şi Columbia.
„Prin vânzarea tuturor activităţilor din România, continuăm planul de vânzare de active prezentat în urmă cu 3 luni în cadrul Planului Strategic 2023-2025 al Enel. Suntem mândri de rezultatele obţinute în România de la intrarea în ţară în 2005 şi apreciem munca susţinută şi devotamentul colegilor noştri, care ne-au permis să devenim unul dintre cei mai importanţi jucători integraţi în domeniul energiei în România. Suntem încrezători că un grup internaţional important precum PPC va continua această poveste de succes”, a declarat Francesco Starace, CEO şi director general al Grupului Enel.