Pandemia, dar și schimbările din ultimii ani și-au pus amprenta asupra marilor companii și nu numai, iar acest lucru s-a întâmplat și în cazul brandului celebru de încălțăminte Bata, o mare companie cu tradiție din România.

Într-un interviu acordat pentru Ziarul Financiar, Eugen Păturan, antreprenorul care dezvolta pe plan local brandul de în­­călţăminte Bata în franciză a vorbit despre situația actuală, dar și despre modul în care afacerea s-a prăbușit.

Mai exact, acesta anunță că recent, a închis recent ultimele trei magazine. De menționat este faptul că, în cel mai bun moment, pe piaţă existau 12 magazine sub acest brand pe plan local.

În ceea ce privește motivele care au dus la o astfel de decizie, Eugen Păturan susține că pandemia a fost un factor decisiv, la care s-a mai adăugat și relaţia cu fran­cizorul, mai exact cu com­­pania-mamă.

El a explicat că ultimele 3 magazine închise se aflau în Bănea­sa Shopping City şi AFI din Bucureşti, dar și în Iulius din Cluj-Napoca. Referitor la relația cu furnizorul, antreprenorul susține că nu reușea să țină pasul co consumatorul, în contextul în care era obligat să ia marfa dorită de francizor, fără a putea avea de ales.

Cum s-a prăbușit afacerea Bata

„Am închis ultime­le trei maga­zi­ne Bata pe care le mai aveam în Ro­mâ­nia, e vorba de cel din mallurile Bănea­sa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu ope­­ram în franciză şi nu mă mai potri­veam cu consuma­torul. Trebuia să iau ce marfă îmi dădea francizorul şi nu ne mai potri­veam ca modele, aşa că nu mă puteam mişca“, spune omul de afaceri, pentru sursa citată.

De menționat este faptul că Eugen Păturan este cel care a adus brandul Bata în România în urmă cu aproape două decenii, adică în anul 2003. În cea mai bună perioadă a sa, re­ţea­ua a ajuns  la 12 unităţi sub nu­me­­le de Bata. Treptat însă, evoluția acestora a fost una neașteptată.

Antre­pre­­­norul a început să închidă din uni­tăţi, iar pandemia a afectat și mai mult situația, în contextul în care chiria trebuia plătită, dar furnizorul nu oferea nicio susținere.

„Mallurile m-au pus să plătesc chi­rie chiar şi în lockdown. Nu merită să faci sacrificiu dacă nu ai susţinerea francizorului”, a adăugat el.