Schaeffler, un important jucător pe piața pieselor auto, a confirmat că va închide două dintre fabricile sale, una situată în Berndorf, Austria, și alta în Sheffield, Anglia. Această decizie face parte dintr-un plan de restructurare ce vizează optimizarea costurilor și relocarea producției către locații mai eficiente din punct de vedere financiar.
Schimbările de strategie a unui mare producător german
Compania germană a anunțat că decizia de a închide unitățile din Austria și Marea Britanie vine ca urmare a creșterii semnificative a costurilor materialelor, energiei și forței de muncă din ultimii ani.
În cazul fabricii din Berndorf, producția de rulmenți va fi oprită, iar activitatea din Sheffield va viza închiderea producției de ambreiaje, în contextul scăderii cererii globale.
Aceste unități vor fi înlocuite de fabrici mai eficiente, situate în Slovacia și România.
Astfel, compania își va concentra activitatea în locații cu costuri operaționale mai reduse.
Impactul asupra angajaților din Europa
Schimbările nu se limitează doar la relocarea producției. Schaeffler a confirmat că, pe lângă închiderea fabricilor, și angajații din unitățile din Slovacia și România vor resimți un impact semnificativ.
Aceștia vor fi afectați de o serie de reduceri de personal, o măsură necesară în contextul restructurării economice.
În plus, compania germană a anunțat în noiembrie 2024 că va concedia aproximativ 4.700 de angajați în întreaga Europă, cu un impact semnificativ în Germania, unde cele mai multe locuri de muncă vor fi afectate.
Dificultățile industriei auto germane și contextul economic global
Decizia Schaeffler se înscrie într-un context mai larg al industriei auto germane, aflată într-o perioadă de tranziție. Sectorul auto din Germania se confruntă cu provocări semnificative, generate de creșterea costurilor și de noile tehnologii, precum electrificarea.
De asemenea, competiția tot mai mare din partea producătorilor chinezi și cererea scăzută pentru produse tradiționale au dus la o presiune economică suplimentară asupra jucătorilor din industrie.
Recent, Bosch a anunțat, de asemenea, că va elimina până la 5.550 de locuri de muncă în contextul acestor provocări.
Aceste măsuri de restructurare fac parte dintr-o tendință mai largă care afectează sectorul auto, un pilon important al economiei germane. Industria auto din Germania, un sector esențial pentru economia națională, se află într-o perioadă de transformare, caracterizată de creșterea costurilor și de provocările aduse de electrificare și noile tehnologii.