Într-un dosar depus la tribunal, miercuri după-amiaza, Revlon, companie multinațională americană ce produce cosmetice, parfumuri și produse de îngrijire personală, a enumerat active și pasive cuprinse între 1 miliard și 10 miliarde de dolari americani.
În ultimii ani, Revlon a pierdut spațiu pe rafturile magazinelor cu produse cosmetice, iar vânzările sale s-au micșorat treptat din cauza brandurilor de cosmetice înființate de celebritățile americane, precum Kylie Cosmetics (Kylie Jenner) și Fenty Beauty (Rihanna).
„Mărcile din portofoliul său sunt puțin mai vechi și nu oferă hype-ul pe care îl caută clientul contemporan”, a declarat recent Thomai Serdari, profesor de marketing la New York University, într-un interviu acordat agenției de presă Reuters.
Niciuna dintre unitățile internaționale ale Revlon nu va face parte din procedura de faliment
Totodată, compania americană a fost afectată grav de probleme de aprovizionare, cauzate anterior de pandemia provocată de coronavirus. Astfel că, penuria de produse de bază a fost un alt factor important în falimentarea firmei. Pe atunci, analiștii economici susțineau că sunt șanse slabe ca acele probleme să fie rezolvate rapid.
Amintim faptul că, în urmă cu șase ani, Revlon a cumpărat Elizabeth Arden, care deține mărci precum Britney Spears Fragrances și Christina Aguilera Fragrances, într-un pariu de 870 de milioane de dolari americani, însă vânzările sale au stagnat de-a lungul anilor, iar anul trecut au scăzut cu 22% față de nivelul înregistrat în 2017.
În prezent, compania americană anunță că niciuna dintre unitățile sale internaționale nu face parte din procedura de faliment, cu excepția Canadei și a Marii Britanii.
Revlon a creat un machiaj special pentru armata americană în timpul celui de-al Doilea Război Mondial
Revlon a fost fondată în New York City pe data de 1 martie 1932, de către frații evrei americani Charles Revson și Joseph Revson împreună cu un chimist numit Charles Lachman, de la care vine litera „L” din „Revlon”.
Aceștia au început cu un singur produs cosmetic, respectiv un lac de unghii, creat printr-un proces unic de fabricație. Astfel că, folosind pigmenți în loc de coloranți, Revlon a dezvoltat o varietate de nuanțe noi pentru lacul unghiilor.
În 1937, Revlon a început să vândă lacurile de unghii în magazine universale și farmacii, iar șase ani mai târziu compania americană a devenit o organizație multinațională de milioane de dolari.
Până în 1940, Revlon a oferit o întreagă linie de produse pentru îngrijirea unghiilor, adăugând de altfel și rujul în colecția sa de produse cosmetice.
În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Revlon a creat un machiaj special și produse conexe pentru armata americană, fiind onorată cu Premiul „E” pentru Excelență al Armatei-Navy în anul 1944. Până la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, Revlon a fost cel mare producător de produse cosmetice din Statele Unite ale Americii.