Retailerul online de modă Boohoo a achiziţionat brandul şi site-ul Debenhams cu suma de 55 de milioane de lire sterline (75 de milioane de dolari), dar nu va prelua şi cele 118 magazine şi nici forţa de muncă, transmite BBC, conform Agerpres.
12.000 de angajați ar putea fi concediați
Chiar dacă reprezentanţii Boohoo au apreciat că este o „tranzacţie de transformare” şi „un mare pas înainte”, este posibil ca aproape 12.000 de angajaţi ai lanţului de magazine Debenhams să fie concediaţi.
În decembrie, Debenhams a intrat în lichidare, după eşecul negocierilor cu JD Sports, după ce pandemia de coronavirus (Covid-19) a afectat semnificativ sectorul de retail.
Debenhams, înfiinţat în 1813, a intrat în aprilie 2020 în administrare specială, pentru a doua oară într-un an, pentru a proteja afacerea de acţiunile în justiţie introduse de creditori, după ce instituirea măsurilor de urgenţă pentru limitarea pandemiei a forţat compania să-şi închidă unităţile din Marea Britanie.
Debenhams se confruntă cu probleme de mai mulți ani
Vânzarea celor 124 de magazine Debenhams a început în decembrie, administratorii continuând să caute oferte pentru întreaga afacere, dar şi pentru anumite părţi. Recent, compania a anunţat că şase unităţi nu vor mai fi redeschise, inclusiv celebrul magazin de pe Oxford Street, din Londra.
Deja Boohoo a cumpărat câteva branduri aflate în administrare – Oasis, Coast şi Karen Millen, dar fără magazinele asociate.
Debenhams se confruntă de ani de zile cu scăderea profitului şi creşterea datoriei, deoarece din ce în ce mai mulţi clienţi preferă cumpărăturile online. Poziţia companiei s-a şubrezit în timpul pandemiei, după închiderea magazinelor perioade îndelungate de timp.
Debenhams este prezent şi în România.