Starbucks a luat în calcul o vânzare a operațiunilor din Marea Britanie. Se confruntă cu o concurență masivă

Așadar, lanțul de cafenele din SUA a cerut firmei Houlihan Lokey să analizeze interesul pentru afacerea sa din Marea Britanie, în contextul în care se confruntă cu concurența lanțurilor rivale precum Pret A Manger, Tim Hortons şi Costa.

Totuși, compania nu a iniţiat „un proces formal de vânzare” a afacerii sale din Marea Britanie şi a continuat „să evalueze opţiunile strategice” pentru operaţiunile internaţionale, conform informațiilor transmise de thetimes.co.uk

Amintim că afacerile Starbucks din Marea Britanie reunesc peste 1.000 de cafenele şi aproximativ 4.000 de angajaţi.

Starbucks şi-a suspendat estimările pentru anul fiscal curemt. în raportul privind veniturile din cel mai recent trimestru, după ce a ratat ţintele analiştilor de pe Wall Street din cauza restricţiilor dure din China privind COVID-19, care i-au afectat vânzările.

Starbucks, care s-a confruntat în ultima perioadă cu eforturile recente de sindicalizare a forţei de muncă din SUA, caută un succesor permanent al directorului general, în timp ce Howard Schultz rămâne CEO interimar.

Starbucks a decis să iasă de pe piața din Rusia după 15 ani de activitate

Amintim că lanţul american de cafenele Starbucks şi-a anunţat anterior retragerea de pe piaţa rusă, unde opera de 15 ani, alăturând-se astfel altor companii precum McDonald’s sau Exxon Mobil, care au adoptat măsuri similare după invazia rusă din Ucraina.

Sunt vizate e 130 de localuri din întreaga ţară, care au un aport de mai puţin de 1% la veniturile sale anuale, potrivit unui comunicat al companiei.

De asemenea, o serie de alte companii occidentale, printre care Imperial Brands și Shell, taie la rândul lor legăturile cu piața rusă, acceptând să își vândă activele din această țară sau să le predea managerilor locali.

Compania americană anunțase suspendarea activităţilor sale comerciale în data de 8 martie, inclusiv expedierea produselor către această țară, ca urmare a invaziei Moscovei în Ucraina.

Atunci, Starbucks şi-a exprimat condamnarea totală faţă de „atacurile oribile ale Rusiei în Ucraina” şi a precizat că pe măsură ce evoluează situaţia va lua măsuri, în acord cu „valorile” sale.

Starbucks a precizat că va plăti o compensaţie cu salariul pe şase luni celor aproximativ 2.000 de angajaţi pe care îi are în Rusia.