Este vorba despre una dintre primele fabrici de pantofi din România, care după 50 de ani de funcționare, și-a închis porțile.
Fabrica „Aurora” din Târgu Frumos avea în perioada de glorie peste 1.500 de angajați și producea aproape două milioane de pantofi anual pentru mărci italiene precum: Batta, Clarks, Donna, Alba Moda sau Colan.
Comoara industriei românești și totodată fost întreprindere de stat, înființată în 1976, fabrica „Aurora” a fost transformată în societate pe acțiuni imediat după 1989.
În perioada 1996-1998 SC Aurora SA a achiziționat utilaje pentru înlocuirea parțială a celor cu grad avansat de uzură fizică și s-au încheiat noi contracte de colaborare pentru export cu parteneri din Italia, care dețin mari lanțuri de magazine. Din acel moment, firma a pătruns masiv pe piața din Italia.
„Fabrica nu mai funcționează de anul trecut. Înainte circulau toată ziua tirurile pline cu marfă. Ultima dată mai erau aproape 100 de oameni din 1.500 de angajați din câți erau în perioada când se producea cel mai mult. Producția se făcea în lohn, în sensul că se aduceau, cu tirurile, toată materia primă, iar în interiorul fabricii se făcea doar manopera, produsele urmând a fi exportate în Italia. P
e etichete nici măcar nu era scris «Aurora» sau «Made in România», erau trecute direct etichete de la Batta sau alte firme din Italia pentru care se produceau pantofi”, a povestit un fost angajat al fabricii pentru Bzi.
Prețuri foarte mici de vânzare
De asemenea, un alt lucru important de menționat e faptul că extraproducția de pantofi din fabrica „Aurora” era vândută în magazinul din fața fabricii din Târgu Frumos și în Iași, la prețuri foarte mici.
Un comerciant din zona fabricii a mai precizat faptul că astfel de produse ajungeau să fie vându-te inclusiv în mall la prețuri enorme.
„Nu se dădeau cu etichete ca în Italia, dar cumpăram pantofi de la magazinul fabricii cu 150 de lei, iar aceeași pantofi erau vânduți în Iași la mall și alte magazine de fițe cu 350 de lei. =”, a declarat acesta.
Se pare însă, că odată cu creșterea costurilor de producție, compania nu a mai făcut față și a început să aibă probleme, iar în cele din urmă s-a închis.
Potrivit sursei citate, în prezent, fabrica mai are un singur angajat, care se ocupă de eliberarea cărților de muncă pentru foștii salariați, iar pe ușa de intrare, este transmis mesajul prin care foștii angajați își pot primi adeverințele timp de două ore, în cursul zilelor de luni.