Un incident naval a avut loc vineri, 14 aprilie, în zona Portului Reni din Ucraina. Potrivit informațiilor apărute în presă, o navă românească care transporta sulfat de amoniu a fost lovită de alta, care era sub pavilion Comore, o țară insulară din Oceanul Indian.
În urma impactului, ambarcaţiunea din România a suferit o gaură de apă, iar aceasta a fost împinsă în malul drept pentru evitarea scufundării. În momentul de față, se fac eforturi pentru salvarea navei fluviale.
Reprezentanţii Căpităniei Portului Galaţi s-au deplasat în zona incidentului
De asemenea, Autoritatea Navală Română (ANR) a transmis că reprezentanţi ai Căpităniei Portului Galaţi s-au deplasat în zona incidentului. Potrivit informațiilor transmise de ANR, accidentul de navigație a avut loc în ziua de vineri, 14 aprilie, la ora 15:45.
Accidentul s-a petrecut după ce o navă sub pavilion Comoros ce transportă animale vii a intrat în coliziune cu o navă cu pavilion român ce transportă sulfat de amoniu.
În urma coliziunii, nava fluvială cu pavilion român a suferit o gaură de apă şi a fost adus un împingător în asistenţă pentru a o împinge în malul drept şi pentru a se evita astfel scufundarea acesteia.
„Un accident de navigaţie a avut loc astăzi la ora 15.45 în zona portului Reni. O navă sub pavilion Comoros ce transportă animale vii a intrat în coliziune cu o navă cu pavilion român ce transportă sulfat de amoniu.
În urma accidentului nava fluvială cu pavilion român a suferit o gaură de apă şi a fost adus un împingător în asistenţă pentru a o împinge în malul drept şi pentru a se evita astfel scufundarea acesteia. Nava maritimă nu a suferit daune şi este ancorată în rada portului Reni la malul stâng. Reprezentanţi ai Căpităniei Portului Galaţi s-au deplasat la faţa locului”, a precizat Autoritatea Navală Română (ANR).
O altă navă românească s-a scufundat în portul Reni
Amintim că barjă românească cu tone de grâu ucrainean, care urma să fie exportată în UE, s-a scufundat în portul Reni, pe fluviul Dunărea, în regiunea Odesa. Acest accident a avut loc în luna februarie.
Potrivit proprietarului navei, în timpul operațiunilor de încărcare, apa a început să intre în sala motoarelor. Echipajul, format din cinci marinari români, nu a reușit să elimine cauza scurgerii și să prevină accidentul, așa că a fost nevoit să părăsească barja.
Nimeni nu a fost rănit în timpul incidentului. Ambarcațiunea aparține unei companii românești cu sediul în Constanța, conform informațiilor publicate de ukrinform.net