Grupul francez Carrefour a anunţat achiziţionarea Grupo Big, al treilea retailer de produse alimentare din Brazilia, într-o tranzacţie care evaluează firma din America Latină la aproximativ 1,30 miliarde de dolari, transmite Reuters, conform Agerpres.
Brazilia este a doua mare piaţă a Carrefour după Franţa.
Preluarea, în urma căreia Carrefour va cumpăra compania de la Walmart şi firma de investiţii Advent International, vine într-un moment în care Carrefour caută să se extindă pe pieţele externe, cum ar fi Brazilia, pe fondul concurenţei dure din Franţa.
Carrefour a precizat valoarea de antrepriză a Grupo BIG este estimată la şapte miliarde de reali (1,30 miliarde dolari) iar achiziţia va furniza o contribuţie netă suplimentară la profitul operaţional de 1,70 miliarde de reali (aproximativ 260 milioane de euro) anual, timp de trei ani după finalizarea tranzacţiei.
Grupul francez este cel mai mare retailer din Brazilia
Şeful Carrefour, Alexandre Bompard, a declarat: „Grupul nostru este în ofensivă: achiziţionarea BIG Group reprezintă o decizie majoră de transformare pentru Carrefour Brazilia”.
Grupul francez deja are o prezenţă importantă pe piaţa braziliană, unde subsidiara sa, Carrefour Brasil, este cel mai mare retailer al ţării, deţinând reţeaua de supermarketuri Atacadao.
Carrefour a raportat luna trecută o cifră de afaceri de 78,609 miliarde de euro în 2020, în creştere cu 7,8% în termeni comparabili faţă de 2019, în timp ce vânzările din România au crescut cu 2,1%, până la 2,327 miliarde de euro. De asemenea, la finele anului trecut, grupul Carrefour avea un număr total de 13.048 magazine, dintre care 369 în România distribuite astfel: 40 de hypermarketuri, 193 de supermarketuri, 168 magazine de proximitate şi 28 de magazine de tip Cash & Carry.
Sursă foto: dreamstime