Iniţial, termenul-limită pentru depunerea ofertelor sau a cererilor de participare la licitaţie a fost 12 septembrie, ora 16.00, acestea urmând să fie deschise în ziua următoare. La data de 8 august, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat prelungirea termenului cu 5 zile calendaristice, adică până pe 17 septembrie.
În urmă cu câteva zile, compania a postat pe site-ul propriu un nou anunț prin care informează constructorii interesaţi de participarea la această licitaţie că termenul – limită a fost prelungit pentru data de 1 octombrie, la ora 16.00.
Contractul intră sub incidenţa acordului privind contractele de achiziţii publice şi este împărţit pe loturi.
Valoarea totală estimată a contractului, fără TVA, depăşeşte 2,481 miliarde de lei, suma incluzând şi procentul de 10% pentru cheltuieli diverse şi neprevăzute
Contractul este finanţat din Fondul de Coeziune (85%), în cofinanţare cu bugetul de stat (15%). Procedura va fi tip licitaţie deschisă, iar criteriul de atribuire preţul cel mai scăzut.
Tronsonul de autostradă va avea 70 de kilometri şi va fi împărţit în 4 loturi.
Pe loturi, sumele sunt împărţite astfel: lotul 1 (17 km – km 0+000 – km 17+000) – 57,028 milioane de lei, lotul 2 (24,25 km – km 17+000 – km 41+250) – 66,913 milioane de lei, lotul 3 (12,45 km – km 41+250 – km 53+700) – 48,372 milioane de lei şi lotul 4 (16,300 km – km 53+700 – km 70+000) – 53,248 milioane de lei.
Autostrada Sebeş-Turda va trebui finalizată până în 2016. Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, a declarat, luna trecută, la Blaj, că în iulie se termină documentaţia de transformare din drum expres în autostradă şi că, până la sfârşitul anului, vor fi finalizate procedurile de licitaţie şi de atribuire.
‘În luna iulie se termină documentaţia de transformare din drum expres în autostradă, până în decembrie vom avea terminate procedurile de licitaţie şi de atribuire, vom avea un contract semnat. Suntem obligaţi să terminăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o băgăm pe alocarea financiară 2007 – 2013, pe facilitatea N+3. Deci, va trebui terminată până în 2016’, a explicat ministrul, pe 8 iunie.