Finalizarea documentației pentru secțiunea Târgu Neamț-Lețcani din Autostrada Unirii A8
O nouă autostradă apare în România. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a finalizat documentația necesară pentru licitația de proiectare și execuție a secțiunii Târgu Neamț-Lețcani, parte a Autostrăzii Unirii A8. Aceasta va fi analizată de Consiliul de Administrație al CNIR pe 18 decembrie 2024, iar după aprobare, documentația pentru lotul 1 va fi transmisă Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru validare până la sfârșitul săptămânii.
Secțiunea Târgu Neamț-Lețcani, cu o lungime de aproximativ 55,6 km, este divizată în două tronsoane. Tronsonul 1, cu o lungime de 27 km, include o cerință suplimentară pentru constructori: cei care se angajează să finalizeze un sector de aproximativ 5 kilometri între Moțca și nodul turbion Pașcani, înainte de termen, vor primi un punctaj suplimentar. Tronsonul 2, de 28,6 km, va asigura o variantă ocolitoare pentru localitatea Podu Iloaiei din județul Iași.
Pentru a conecta Autostrada Unirii cu Podul peste Prut de la Ungheni, CNIR lucrează la o nouă lotizare care va permite conexiunea acestuia la autostradă și la rețeaua rutieră existentă.
Proiect de mare complexitate și importanță națională
Secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni, ce va avea o lungime totală de 89 km și o valoare estimată de peste 25 miliarde lei, prezintă provocări tehnice considerabile. Proiectul include 110 poduri și pasaje, care se întind pe 26 km, și 16 tuneluri, cu o lungime totală de 6,7 km.
CNIR își propune să pregătească o documentație temeinică și riguroasă, care să asigure implementarea acestui proiect important la cele mai înalte standarde de calitate.
Pași importanți în procesul de licitație
Printre pașii importanți în derularea acestui proiect, se numără preluarea efectivă a proiectului de la CNAIR pe 11 noiembrie 2024, analiza documentației, și transmiterea acesteia către Consiliul de Administrație al CNIR pe 13 și 14 noiembrie.
Documentația a fost revizuită și aprobată ulterior, iar licitațiile pentru tronsoanele 1 și 2 au fost transmise pentru validare.
În paralel, CNIR a anunțat că asocierea SA&PE Construct SRL, Tehnostrade SRL, Spedition UMB SRL și Euro-Asfalt (Bosnia și Herțegovina) a depus singura ofertă pentru contractul de proiectare și execuție a lotului 1C Sărățeni-Joseni, care face parte din secțiunea montană a Autostrăzii Unirii A8. Acesta are o valoare estimată de 6,1 miliarde lei și o durată de 54 de luni, incluzând 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție.
Perspective și dezvoltări viitoare
Autostrada Unirii A8 este un proiect de infrastructură de mare amploare, care va conecta regiunile Moldovei și Transilvaniei și va asigura o legătură rapidă între Târgu Neamț și Ungheni. Proiectul va include multiple structuri complexe, precum tuneluri și poduri, și va adresa nevoia de mobilitate rapidă și eficientă în această parte a României.
CNIR se angajează să ofere antreprenorilor documentații clare și complete, în scopul realizării unor lucrări de calitate superioară.